slösjärt? huh

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Aircut64
    • July 2007
    • 1207

    slösjärt? huh

    Köpte nyss 2 Slöstjärtar till ett kar och dom går ner till stenarna och står stilla där..hällt i salt o så men varför gör dom så? Är dom rädda eller vad kan det vara?
  • JEK
    • March 2007
    • 1467

    #2
    Varfør hælla i salt? Dom kanske bara ær stressade før att dom nyss har blivit flyttade till ett nytt kar.
    Mvh.
    Johan - akvarielös!

    Kommentar

    • Aircut64
      • July 2007
      • 1207

      #3
      Ursprungligen postat av Kjaer
      Varfør hælla i salt? Dom kanske bara ær stressade før att dom nyss har blivit flyttade till ett nytt kar.
      Ok tack men akvariebutiken sa att jag skulle hälla i salt så fort jag släppt i dom ^^

      Ok förstår att dom är pirriga men tror ni att dom kommer börja simma vanligt senare?

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #4
        Hehe....det kanske är riktiga Slö-stjärtar, som du skriver? (sorry, kunde inte motstå det där)

        Men de lär börja simma runt rätt snart. De flesta fiskar blir lite stressade av nya omgivningar.
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        • JEK
          • March 2007
          • 1467

          #5
          Ursprungligen postat av Aircut64
          Ok tack men akvariebutiken sa att jag skulle hälla i salt så fort jag släppt i dom ^^

          Ok förstår att dom är pirriga men tror ni att dom kommer börja simma vanligt senare?
          Det borde dom gøra om du har rætt vattenværden och så...
          Mvh.
          Johan - akvarielös!

          Kommentar

          • Aircut64
            • July 2007
            • 1207

            #6
            Ursprungligen postat av Kjaer
            Det borde dom gøra om du har rætt vattenværden och så...

            Köpte dom klockan 4 och klockan är 6 över 11 nu...Hur länge ska dom va ''stressade'' ?

            + att jag hade ett par puckade gäster här hemma som höll på göra så akvariet skaka! HAR SAGT TILL min mamma att INGEN kommer nära akvariet på 1 dag och jag var ju ute och åkte skateboard och sen när jag kom hem så ser jag ett par puckade gäster som kommer o hojtar o skuttar och har totalt noll respekt för mina fåglar eller fiskar och sen så ser jag att fiskarna fortfarande är sådär och dom satt nära akvariet och höll på skaka marken så akvariet skakade... Nu vet jag inte vad som hänt men hur länge ska dom hålla på va där nere? Kanske borde byta vatten... Går det bra o mäta vatten värmen med en termometer ^^ ? Eller hur mäter jag vattenvärmen?

            Och vattnet är ju inte kallt precis det är ju ganska ''varmt'' eller vad man nu ska säga, så fiskar passar..

            Kommentar

            • streezz88
              • July 2007
              • 529

              #7
              Jag har haft slöjstjärtar många gånger, och dom blir lite stressade av miljöbyten, då slöjstjärtar är kallvattensfiskar, kanske dom kom från en temperatur från affären medans du hade något varmare.

              Sen kommer dom suga på stenar, eller hur man ska förklara, det är tydligen ett beteende som dom har, och som även gör dom nytta?

              Kommentar

              • eriahl
                • April 2004
                • 5681

                #8
                Är nog en kombination av nyflyttade och stojjet runtikring. Normal akvarievärme är ingen fara för slöjstjärtar
                "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                Kommentar

                • Aircut64
                  • July 2007
                  • 1207

                  #9
                  Dom e ju sååå söta =)
                  Ja dom börja suga på stenar när jag slöppte i dom iofs ^^ och dom rör ju på sig nu iafl men dom e fortfarande lugna dom Står still då o då..verkar mer som om dom vilar eller något? Men dom bajsar o skitar ner vattnet sååååå mycket ^^ butikspersonalen sa att jag inte ska mata dom på 3 dagar för dom är nya

                  Kommentar

                  • felix_ragnar
                    • August 2006
                    • 1424

                    #10


                    här har du en länk till skötseln av slöjsjärtar.
                    Lycka till !!
                    Man kan aldrig veta för mycket, bara för lite.




                    Kommentar

                    • PetitJolie
                      • September 2006
                      • 362

                      #11
                      Guldfiskar och slöjstjärtar tillbringar stora delar av dagen stillastående i vattnet, så du behöver inte vara orolig. =)
                      /Hann inte med akvarierna, så nu lever jag på andras drömbyggen!

                      Kommentar

                      • Aircut64
                        • July 2007
                        • 1207

                        #12
                        Ok tack så mycket! Snällt att ni fick mitt oroande att bli lite lugnare =)
                        ska flytta över dom till ett 720L kar senare.

                        Kommentar

                        • tiztel
                          • January 2007
                          • 11

                          #13
                          Mina slöjstjärtar brukar också suga på stenar, så man hör dom ofta på natten när dom håller på med stenarna :P

                          Kommentar

                          • Aircut64
                            • July 2007
                            • 1207

                            #14
                            Mina gillar att göra bubblor och låta ^^

                            Kommentar

                            Arbetssätt...