TJOCK praktbotia!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tvilum
    • June 2007
    • 82

    TJOCK praktbotia!!

    Jag upptäckte idag att en av mina praktbotior är påtagligt rund om magen....ser inga andra konstigheter på den...ser fin och skrap ut i färgerna osv....men den ligger och trycker mer ensam på samma ställe (går tillbaka dit efter en simtur) nu...Någon har har mer erfarenheter om p.botior och känner till deras betende?
  • Amaro
    • January 2007
    • 1709

    #2
    Detta låter intressant, kan vara om du har riktigt riktigt tur att det av ett mirakel blivit så att den är romstin (detta är väldigt väldigt sällsynt dock)

    annars så kan det vara att just den är den dominanta och får i sig mest mat om man säger så, du kanske matat för mycket??

    fattas det någon småfisk? nån liten fisk kanske har dött och blivit mat för botian.

    finns många teorier, tror dock inte att det är något farligt för fisken.
    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

    Kommentar

    • JanneN
      • February 2006
      • 191

      #3
      Här är en artikel skriven av Ola Åhlander om just prakt botian

      Trevlig läsning
      http://akvariefisk.ifokus.se/
      www.bollmoraakvarieklubb.org
      http://www.facebook.com/home.php#!/h...679356840&ap=1

      Kommentar

      • Tvilum
        • June 2007
        • 82

        #4
        Ursprungligen postat av JanneN
        Jo det tar ett tag att läsa igenom
        Skummade igenom lite och letade sen upp det jag var mest intr av just nu och som det känns rent spontant så är min firre nog inte annat är fet
        Bara den inte är sjuk....Tack för tipset....får läsa mer ingående i omgångar...

        Kommentar

        • Tvilum
          • June 2007
          • 82

          #5
          Ursprungligen postat av Amaro
          Detta låter intressant, kan vara om du har riktigt riktigt tur att det av ett mirakel blivit så att den är romstin (detta är väldigt väldigt sällsynt dock)

          annars så kan det vara att just den är den dominanta och får i sig mest mat om man säger så, du kanske matat för mycket??

          fattas det någon småfisk? nån liten fisk kanske har dött och blivit mat för botian.

          finns många teorier, tror dock inte att det är något farligt för fisken.
          Inga småfisk fattas....om nu inte det fanns fler yngel än ett (första gången platyn ynglar då kan det väl vara få från början)...
          Jag tycker inte att jag övermatar....men man kan ju skära ner lite för att se om det förändras....

          Kommentar

          • Guest

            #6
            Skulle vilja se den på bild innan jag ger något råd.
            Men mina PBotier är alltid runda om magen...

            Kommentar

            • Tvilum
              • June 2007
              • 82

              #7
              Ursprungligen postat av Anettejt
              Skulle vilja se den på bild innan jag ger något råd.
              Men mina PBotier är alltid runda om magen...
              Men det är bara den ena som har blivit rund helt plötsligt....för jag tycker nog att jag tittar till dem någon gång om dagen
              Ska se om man kan ta någon bild..men jag kan inte lägga in något här om jag inte är guldmedlem väl ?

              Kommentar

              • Aircut64
                • July 2007
                • 1207

                #8
                Ne men det e bara o ladda upp bilden på någon bild uppladdnings sida och sedan länka det ^^

                Kommentar

                • Tvilum
                  • June 2007
                  • 82

                  #9
                  Ursprungligen postat av Aircut64
                  Ne men det e bara o ladda upp bilden på någon bild uppladdnings sida och sedan länka det ^^
                  Jahaaa du menar en sån ....
                  Om jag kan fånga den på bild så frågar gubben min om han kan fixa det...

                  Kommentar

                  Arbetssätt...