Boraras brigittae

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pleko
    • June 2007
    • 34

    Boraras brigittae

    Jag är väldigt intresserad av denna lilla gulliga fisk, och hade tänkt skaffa ett stim sådana. Jag har självklart googlat dem, men hittade int så mycket information. Jag tänkte fråga er som kanske har erfarenhet av B. brigittae, om det är möjligt att få dem att föröka sej? Och vilken sorts mat man ska ge dem (de är ju så små).

    Tacksam för svar =)
  • landstrykeren
    • July 2006
    • 440

    #2
    Vad jag har hört så får B.micros och B.maculata enklare yngel. Jag har just nu yngel på mina micros. Fast jag skulle tippa på att de inte är så svårt att få yngel på brigittae heller.

    Kommentar

    • Mamma Mia
      • December 2004
      • 2504

      #3
      De är grymma romätare Mina leker jämt, inte ett enda yngel på snart ett år... eller så leker man av dem i speciella lekkar? Har inte orkat det ännu. Jag matar mina med nykläckt artemia, smulat flingfoder och grindalsmask!
      Always look at the bright side of life

      Kommentar

      • Pleko
        • June 2007
        • 34

        #4
        Tack för era svar! Hittade nyss en bra sida om grindalmasksodling, ska läsa den. Det går alltså att smula 'vanligt' flingfoder och ge det? Behöver B. brigittae vegetabiliskt foder också?

        Kommentar

        • Anneth
          • August 2006
          • 412

          #5
          Vart hittade du dina "grindalsmaskar" , här i stan är det stort sett omöjligt att få tag på pyttesmått foder. Jag har några B.Brigittae som hittills har fått gå på "torrfoder". Jag har bett min affär några gånger att ta hem bla smått fryst mat men än har det inte hänt ngt.

          Hälsningar Anneth
          Hemsidan: http://hem.passagen.se/ontintios/
          Bloggen: http://annethsdjur.blogspot.com/

          Kommentar

          • Mamma Mia
            • December 2004
            • 2504

            #6
            Dels kan man nog köpa privat via annons här på zoopet - dels kan man ringa Södermalms akvarieaffär och få postat till sig. Maila inte honom, han kollar sällan sin mail.
            Always look at the bright side of life

            Kommentar

            Arbetssätt...