Koi i akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LolitaKillsMe
    • July 2007
    • 11

    Koi i akvarium

    Det här är inte direkt något som jag har aktuella planer på, och det är kanske en dum idé, men hur stort tror ni att ett akvarium måste vara för att kunna hålla ett par fullvuxna koi fiskar? (Jag är medveten om att det krävs tusentals liter)
  • Kramfors
    • January 2003
    • 7265

    #2
    Med bra filtrering och vattenbyten 500 liter till 1 koi på 50 cm.
    http://www.kramforskoi.com/

    Kommentar

    • LolitaKillsMe
      • July 2007
      • 11

      #3
      500liter är ju inte helt orealistiskt man får hoppas att den inte blir mycket större bara

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        De kan väl bli ca 1 meter?
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • LolitaKillsMe
          • July 2007
          • 11

          #5
          125 cm enligt zoopets artbeskrivning om den. Och om den blir så stor behöver den väl kanske minst, tre gånger så stort akvarium? Om det ens går att ha en så stor koi i akvarium?

          Kommentar

          • eriahl
            • April 2004
            • 5681

            #6
            Dom behöver plats helt klart men det tar ju ett tag om man inte matar dom som en galning. En intressant sida kanske. http://www.rockymountainkoi.com/koisize.htm
            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

            Kommentar

            • Patrik Steen
              • May 2006
              • 8464

              #7
              Ursprungligen postat av LolitaKillsMe
              125 cm enligt zoopets artbeskrivning om den. Och om den blir så stor behöver den väl kanske minst, tre gånger så stort akvarium? Om det ens går att ha en så stor koi i akvarium?
              Det lär dem bli efter några säsonger i en jätte damm dem kan bli ett par årfinns nog köpare till dem när det är aktuellt att sälja om dem har blivet för stora för ett akvarium man hinner njuta av att se dem innan det är dags att sätta dem i en damm eller sälja dem till en damm ägare som betalar en hel del för en stor Koi.Jag såg för några dagar sen en Koi som var 50 cm den var 8 år gammal den skulle dem ha 4500 kr för.
              Mvh.Patrik

              Kommentar

              • Aircut64
                • July 2007
                • 1207

                #8
                Tänkte också ha Koi i akvarium undra om man ens kan ha 4 koi i akvarium ^^ eftersom dom är stimfiskar så vore det bra o ha dom åtimståne 4 styck...Men har sett filmer på Youtube där folk har sina Koi i akvarium men då har dom inte växt så värst mycket..

                Kommentar

                • LolitaKillsMe
                  • July 2007
                  • 11

                  #9
                  eriahl
                  Tack, sidan verkar intressant

                  stene
                  Det var inte dåligt!
                  Först köpa en liten koi för nästan inga pengar, beundra den i några år och sen sälja den för sånna pengar! Koi är verkligen en fantastisk fisk

                  Kommentar

                  • Patrik Steen
                    • May 2006
                    • 8464

                    #10
                    Ursprungligen postat av Aircut64
                    Tänkte också ha Koi i akvarium undra om man ens kan ha 4 koi i akvarium ^^ eftersom dom är stimfiskar så vore det bra o ha dom åtimståne 4 styck...Men har sett filmer på Youtube där folk har sina Koi i akvarium men då har dom inte växt så värst mycket..
                    Hur kan man veta genom att se en film på YouTube hur länge ägaren har haft sina Koi och hur gammla Koien ärFör litet kar hämmar deras chans att växa och må bra det ska vara ett stort kar där dem har en chans att simma,bäst mår dem i en stor damm
                    Mvh.Patrik

                    Kommentar

                    • Kramfors
                      • January 2003
                      • 7265

                      #11
                      I ett TV program berättade Channa från Huddingekoi om en Koi i Holland som var 143 cm och 26 år.
                      Jag vet en som haft Koi i ett 60 l akvarium i ca 5 år och de är ca 8 cm små.
                      Men de är utvalda från Koi som normalt tas bort då de är småväxta som yngel.
                      http://www.kramforskoi.com/

                      Kommentar

                      • Aircut64
                        • July 2007
                        • 1207

                        #12
                        Jag Bor i Huddinge Vad är Huddingekoi?

                        Kommentar

                        • eriahl
                          • April 2004
                          • 5681

                          #13
                          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                          Kommentar

                          • Aircut64
                            • July 2007
                            • 1207

                            #14
                            oh fan! Gäller o leta upp det Så man kan köpa Koi fiskar Tack så himla mycket gött folk

                            Kommentar

                            Arbetssätt...