mina silverhajar har lekt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LaBBaN
    • August 2006
    • 32

    #16
    Hur går det med rommen?
    Uppätna eller något yngel?

    Kommentar

    • PowerSteffo
      • March 2007
      • 174

      #17
      Ja, hur har det gått? Var det verkligen romt/yngel av dessa silverhajar?

      /Stefan

      Kommentar

      • alcar
        • April 2005
        • 1398

        #18
        ja det var det jag flyttade dom till mitt 180 liters (ensamna ) jag hadde tängt och försöka odla men dom vantrivdes så nu går dom i det långa 440 och stortrivs
        mvh alexander
        min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459

        Kommentar

        • cikliden2
          • January 2005
          • 434

          #19
          Vad hände med äggen då?

          Kommentar

          • alcar
            • April 2005
            • 1398

            #20
            äggen blev mat åt pansarmalar tyvär
            mvh alexander
            min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459

            Kommentar

            • Maffia666

              #21
              Jag har oxå haft Silverhajar som lekt i slutet på 80-talet, men äggen blev uppätna utav andra fiskar. Dom gick i ett sällskaps akvarium( faktiskt karet på avataren)med blandade fiskar. Jag såg dom leka ett par gånger.

              Kommentar

              • lenis3
                • June 2004
                • 2254

                #22
                nästa gång, sug upp äggen och lägg de antingen i ett eget akvarie eller i en flytande yngelbur. yngelburen kan du täta med nylonstrumpa så att äggen inte smiter ut. se bara till att ha ordentlig cirkulation i buren.
                Min zoon
                Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

                Kommentar

                • Azur
                  • March 2003
                  • 12946

                  #23
                  Jag vill inte vara taskig, men tills jag ser foton på ägg och yngel av silverhaj kommer jag att tro att ni misstagit ett slagsmål för lek.

                  Det är ingenting personligt mot er, men silverhaj är aldrig förökad i akvarium, i alla fall inte utan hormoninjektioner, trots att många försökt, och därför tror jag helt enkelt inte på odlingsrapporter om jag inte får se bevis.
                  Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                  Kommentar

                  • alcar
                    • April 2005
                    • 1398

                    #24
                    okej ska ta foto eller filma inn nästa gång dom leker, jag ska se om jag kan skuga upp dom och lägga äggen i yngelbur
                    mvh alexander
                    min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459

                    Kommentar

                    • Maffia666

                      #25
                      Ursprungligen postat av Azur
                      Jag vill inte vara taskig, men tills jag ser foton på ägg och yngel av silverhaj kommer jag att tro att ni misstagit ett slagsmål för lek.

                      Det är ingenting personligt mot er, men silverhaj är aldrig förökad i akvarium, i alla fall inte utan hormoninjektioner, trots att många försökt, och därför tror jag helt enkelt inte på odlingsrapporter om jag inte får se bevis.
                      Jag har aldrig sagt att dom förökade sig ( om man nu kallar det för att föröka sig utan att det blir yngel). men dom lekte och det kom rom/ägg från en utav fiskarna.
                      Mina Silverhajar bråkade aldrig med varandra,och som sagt var så blev det aldrig något utav leken. Sen så ser jag skillnad på ägg och om det skulle varit fjäll som eller något annat som åkt av. Och sen så ska väl någon vara den första med att lyckas. Några bevis kan jag inte visa dig, hade ett till ögonvittne som oxå observerade leken. Sen så får du ju tro vad du vill, men jag vet vad jag sett.

                      Kommentar

                      • FUNKYNALITY
                        • July 2016
                        • 2

                        #26
                        Mina silverhajar lekte som galningar under hela helgen. I tre, fyra dagar gnuggade de ryggfena med varandra. Några yngel lär det inte bli med så mycket rovfisk i akvariet.

                        Kommentar

                        • FUNKYNALITY
                          • July 2016
                          • 2

                          #27
                          Här finns ett litet filmklipp. http://funkynality.blogspot.se/2016/...jar-leker.html

                          Kommentar

                          Arbetssätt...