Praktbotior

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Grodlund
    • January 2008
    • 560

    #16
    Man brukar säga att stimfiskar ska vara MINST 5-6 stycken.
    Jag skulle själv vilja påstå att för att en ordetnlig rangording och ett ordentligt *stim* ska kunna fungera, så krävs det minst 8 indevider. Annars är det enl mig inget stim utan en grupp.

    Och Praktbotia är en stimfisk , inte en gruppfisk

    Kommentar

    • Nils Holmström
      • November 2004
      • 2195

      #17
      Tycker man att 100 kr är för mycket att lägga på ett djur som kan leva uppemot 10 år tycker jag att man har fel inställning till det hela och överväga om man verkligen ska syssla med levande djur.
      222 liter Malawi

      Kommentar

      • Stoffe.B
        • November 2007
        • 459

        #18
        Fast 100 kr/st tycker jag låter väl hårt för en fisk! Syrran betalade "bara" 65 kr/st för sina praktbotior. Man kanske kan få en liten mängdrabatt då ? MEn aldrig att jag skulle punga ut så mycket pengar för en praktbotia.

        Jag skulle rekomendera att du kollar runt i lite akvariebutiker(om det finns fler i din omgivning).

        Jag är väldigt snål av mig, men 100 kr/st är för dyrt.
        Senast redigerad av Stoffe.B; 06 August 2008, 12:52.
        54L ---------
        222L

        Zoopet, probably the best underwater forum in the world.

        Kommentar

        • Johanski
          • February 2007
          • 3044

          #19
          Praktbotior lever väl över 20 år om de hålls i bra förhållanden och får bra käk. Ser praktbotiorna väldigt friska, krya och tjocka ut och de säljs för en hundring så skulle jag inte tveka om jag hade haft ett kar stort nog. En hundring på 20 år är väl inte så mycket

          Kommentar

          • Guy Palm
            • March 2002
            • 5720

            #20
            Och om han köpte dem när han skrev tråden så är de i varje fall över fem år
            Guy
            ,Poecilia,SKS,GOC,

            Kommentar

            • Johanski
              • February 2007
              • 3044

              #21
              Haha! Det såg jag inte ens, hakade bara på efter som att det var nya inlägg i tråden. Ursäkta

              Kommentar

              • Grodlund
                • January 2008
                • 560

                #22
                haha! Necromancing!
                Det märkte inte jag

                Kommentar

                • Stoffe.B
                  • November 2007
                  • 459

                  #23
                  Ursprungligen postat av Guy Palm
                  Och om han köpte dem när han skrev tråden så är de i varje fall över fem år
                  Haha Har du allt rätt i Men det såg inte jag.... Jag gjorde som de andra, bara hakade på.. ^^

                  Ursprungligen postat av Johanski
                  Praktbotior lever väl över 20 år om de hålls i bra förhållanden och får bra käk. Ser praktbotiorna väldigt friska, krya och tjocka ut och de säljs för en hundring så skulle jag inte tveka om jag hade haft ett kar stort nog. En hundring på 20 år är väl inte så mycket
                  Nää, så dyrt är det ju inte på 15 - 20 år trots allt. Men det ska snålas in i minsta detalj, det sparar man på...
                  54L ---------
                  222L

                  Zoopet, probably the best underwater forum in the world.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...