Pärlrasbora och Kardinaltetror stimmar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pazappa
    • May 2007
    • 330

    Pärlrasbora och Kardinaltetror stimmar!

    Idag tyckte vi att vattenvärdena och mognaden på sällskapsakvariet var tillräckligt bra för att introducera våra första kardinaltetror.

    Denna populära stimmare är verkligen vacker...
    Men det är inte därför jag gör ett inlägg. Vad händer, jo efter några timmar kommer akvariehobbyns nya stjärnskott- pärlrasbora/pärldanio/galaxy och stimmar tillsammans med kardinalerna!

    Har ni upplevt något liknande? Det är ju jättekul att se att de kan samsas i samma stim. Kanske för att deras storlek och beteende är liknande? Men inte biotopen.

    Nu får vi se om rasbororna lär sig något av kardinalerna, kanske att det är ett plus att vara färgstark.

    I lekkaret fär vi hade pärlrasbororna finns nu ett yngel. En ensam stackare, men vi hoppas på fler, kanske finns det några eftersläntrande ägg/yngel.
    Senast redigerad av Pazappa; 08 July 2007, 19:35.
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #2
    Jamen grattis!
    De är ju rätt lika i kroppsformen och så, därför är det nog inte helt otippat att de skulle trivas tillsammans!
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    • Tintaglia
      • January 2006
      • 146

      #3
      Jag har flyttat mina pärlrasboror från ett 30 L där de bara tryckte bakom javamossan och aldrig syntes till. Sedan ett par veckor bor de i ett 120 l tillsammans med några Botia Striata, Neontetror samt ett gäng Drottningrasboror. Och vilken fart det blev på pärlorna! Glada och framåt stimmar de nu med Drottningrasbororna och äntligen får man studera dem utan att behöva sitta blickstilla en halv evighet.

      Kommentar

      Arbetssätt...