Lämplig botia?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lilibet
    • June 2007
    • 346

    Lämplig botia?

    Hej!

    Finns det någon lämplig botia som passar ihop med kardinaltetror och Corydoras? Vill gärna ha en snigelätare...
    Den som har flest saker när han dör vinner!
  • 3 guppy
    • February 2007
    • 2068

    #2
    Praktbotior äter mycket sniglar.

    Kommentar

    • Lilibet
      • June 2007
      • 346

      #3
      Ja, jag vet, men går de ihop med kardinaltetror? Praktbotior blir så stora, dessutom. Finns det någon fredlig, lite mindre botia?
      Den som har flest saker när han dör vinner!

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Dvärgbotia. Vet inte hur de är på att äta snäckor, men de ska tydligen äta snäckrom.

        Senast redigerad av Shepard; 04 July 2007, 17:47.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Amaro
          • January 2007
          • 1709

          #5
          lilibet kardinaltetror går utan problem ihop med praktbotier... jag har haft 20st i samma kar som mina. min största praktbotia är på ca 15cm + och den har aldrig skadat någon annan fisk... Det är ingen rovfisk vi pratar om direkt
          If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Praktbotior blir ju stora, så är det ett rätt litet akvarium hon har, så är nog dvärgbotia bättre
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Amaro
              • January 2007
              • 1709

              #7
              jasså jasså. litet kar, då får hon skippa praktisarna
              If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #8
                Förmodar att det är det, eftersom hon vill ha en liten botia
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • saltbiff
                  • December 2006
                  • 607

                  #9
                  Jag har 4 st botia kubotai(polkadotbotia) och tycker de är himla trevliga! De rör heller inte mina snäckor så det är bra..Tror inte de blir så stora heller...

                  5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

                  Kommentar

                  • Lilibet
                    • June 2007
                    • 346

                    #10
                    Tack för era bra svar. För upplysningens skull: jag planerar mitt nästa akvarium och det är därför jag frågar. Har nu 63L och siktar på ett 200L tror jag. Praktbotian blir som sagt väldigt stor... den är dock väldigt läcker. VAd tror ni om zebrabotian, fast är den bråkig av sig? Micke, äter dvärgbotian snigelägg? Underbar liten fisk, alltså . Borde skaffa den med en gång till mitt lilla akvarium!!! Har bara 35-40 cm fisk i det, så det finns litet utrymme.
                    Om svärdbärarna kan sluta yngla av sig alltså, funderar på att ta bort hannen, men det kanske är grymt att ha en grupp honor ensamma?
                    Äh, många frågor på en gång, men jag är nybörjare och det är bara här på forumet jag har möjlighet att diskutera med likasinnade.
                    Den som har flest saker när han dör vinner!

                    Kommentar

                    • Emmma
                      • January 2007
                      • 340

                      #11
                      Jag har fem zebrabotior i mitt 200l, jättefina, vet inte om de är så bråkiga men jag tycker de retas ganska mycket med de andra fiskarna. Jag är mycket nöjd, väldigt roliga att titta på!

                      Kommentar

                      • Emmma
                        • January 2007
                        • 340

                        #12
                        Jag vet inte hur det är med svärdbärare men jag gav bort min mollyhane i våras, så nu har jag bara två honor och de verkar må ganska bra ... hoppas jag, planerar ge bort dem när jag hittar någon som vill ta hand om dem

                        Kommentar

                        • 3 guppy
                          • February 2007
                          • 2068

                          #13


                          Denna kanske.

                          Kommentar

                          Arbetssätt...