slöjstjärt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erika
    • May 2007
    • 182

    slöjstjärt

    Hej!
    Jag är nybliven fiskägare och kan ej så mycket än, men allt har varit bra än så länge. Men jag har en fråga om min ena slöjstjärt. Köpte två stycken på ca 6 cm, nu har den ena blivit ca 10 cm medans den andra är kanske 8 cm. den som växt dåligt tappar i färg ibland med och beter sig lustigt, simmar på sida när den ska vända och så fort den vill ta det lungt så flyter den upp till ytan. Ska jag plocka bort den eller inte? Kommer den som är kvar att behöva en ny "kompis"? I akvaritet som är på 220 liter finns det även två andra små slöjisar (4 cm) och några guldfiskar.
    Tacksam för svar..... vill ju inte ta bort en fisk i onödan men måste jag så måste jag....

    MVH Erika
    MVH Erika
  • Kramfors
    • January 2003
    • 7265

    #2
    Prova att blöta fodret så det sjunker så den inte sväljer luft när den äter vid ytan.
    http://www.kramforskoi.com/

    Kommentar

    • Slöjstjärt
      • July 2007
      • 4

      #3
      Jo det kan kanske vara fel på simblåsan vet inte riktigt en av mina hade det han simma upp och ner så han var jag tvungen att ta bort, Men prova det som Kramfors sa om det inte funkar så kan du ta med den till någon djur affär och fråga! Lycka till!

      Kommentar

      • Erika
        • May 2007
        • 182

        #4
        Tack för tipsen! Jag blötlägger fodret nu och ser om det blir någon bättring. (hoppas på det!)
        MVH Erika

        Kommentar

        Arbetssätt...