Hur fort växer en silverhaj?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • abbimicke
    • May 2007
    • 599

    Hur fort växer en silverhaj?

    Någon här som vet hur fort en silverhaj växer ungefär?
    Vi har nu 3 silverhajar som är ca 6cm långa.
    http://kiwi.msun.se <- blogg

  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    #2
    Väldigt sakta enligt mig beror mycket vad för storlek på miljön, men dem växer ändå sakta om man jämför med andra fiskar.
    Mvh.Patrik

    Kommentar

    • Amaro
      • January 2007
      • 1709

      #3
      så fort jag började mata dem bättre och oftare så kan jag lätt påstå att de växt 2-3cm på 2 månader samt att de blivit tjockare och starkare... det är inte längden på hajen som gör den fin, det är tjockleken eftersom den då verkligen liknar en haj.

      jag matar 3 gånger per dag i ordentliga doser och gör väldigt ofta vattentester och byten.
      If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

      Kommentar

      • abbimicke
        • May 2007
        • 599

        #4
        Tackar för era svar!
        Läste här på zoopet att de blir oftast inte mer än 20-25cm i ett akvariet.
        Amaro, vad ger du för föda till silverhajar 3 gånger per dag? mygglarver, torrfoder, maltabletter?
        http://kiwi.msun.se <- blogg

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          #5
          Jag gav mina Ciklid pellets efter som dem simmade för tillfälligt med Malawi.
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • Amaro
            • January 2007
            • 1709

            #6
            abbimicke som stene säger så funkar ciklidpellets.. allt funkar i princip..

            jag kör med flingfoder, mosade algtabletter, artemia mm. De går gärna på ärtor och liknande också..

            vad jag kan säga om mina är att de verkar älska mosade algtabletter..

            (lägger tabletten i ett glas med kokhett vatten tills den mjuknar upp, sen mosar jag det till skit små partiklar med en sked och häller i akvariet)
            If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

            Kommentar

            • Amaro
              • January 2007
              • 1709

              #7
              micke låt dig dock inte luras... du kanske inte har lika bra balans som jag har i mitt kar så var försiktigt med att mata lika mycket som jag gör.
              If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

              Kommentar

              • abbimicke
                • May 2007
                • 599

                #8
                Tack för era svar!
                Man kan alltid testa och kollar värden oftare så får man se om det blir något problem. Tror inte att det ska vara något problem, bara de inte får i sig för mycket mat. Såg att en neontetra var väldigt tjockt, ovanligt tjockt jämför med de andra tetror honorna och det kanske kan bero på för mycket mat eller yngel. Vi matar fiskarna 3 gånger om dagen idag fast i mindre mängd varje gång. Mosa algtabletter var ju en bra idé, måste testa det själv också.
                http://kiwi.msun.se <- blogg

                Kommentar

                Arbetssätt...