Skygga guldfiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sucksdorff
    • December 2006
    • 239

    Skygga guldfiskar

    hej, som ni säkert redan märkt är jag nybörjare med dammfiskar men nu äntligen börjar jag få till det. tänkte bara fråga er erfarna om det är vanligt att guldfiskar är skygga? Har tio st i en liten damm på landet, har planterat vattenväxter för skydd men dom är där under hela tiden. Det räcker att man närmar sej dammen så gömmer dom sej, man ser dom nästan aldrig.inte ens vid matdags kommer dom upp. Jag hade dom i akvarie innan jag flyttade dom till dammen o då verkade dom inte alls rädda.Trodde först att det var för att de kom till nytt ställe o behövde vänja sej men dom har varit i dammen i ca 3veckor o är lika skygga som dag 1. varför?
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Smarta fiskar skulle jag vilja säga. Oftast är det ju potentiella rovjur dom närmar sej. Men det kanske skulle kunna få dom tamare om man vande dem vid handmatning på något sätt...
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • Kramfors
      • January 2003
      • 7265

      #3
      Första Sommaren i en damm brukar Koi/Guldfiskar vara skygga.
      http://www.kramforskoi.com/

      Kommentar

      • haggan
        • October 2004
        • 246

        #4
        Jag tycker att mina fiskar är skygga varje vår när jag släppt ut dom, jag misstänker att vi har något otyg som stryker omkring, har förlorat fiskar varje år.
        Men nu när semestern börjar så ska jag ta mej tid och sitta vid dammen när det är matdags, öppna upp nätet och verkligen "umgås" med fiskarna en stund. Detta gör dem betydligt tamare!
        Fortfarande en dum nybörjare
        http://img.photobucket.com/albums/v7...wSiggyMini.jpg

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          #5
          Dem är alltid skygga första tiden, försök ge dem samma tid mat varje dag om du inte ger dem redan då borde dem komma fram det räcker jag viftar med handen så kommer alla mina fram.
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          Arbetssätt...