Illamående slöjstjärt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fifi
    • August 2006
    • 695

    Illamående slöjstjärt?

    Hej alla!


    Såg en liten skum sak nu i akvarierna, min minsta slöjstjärt, c:a 8 cm lång, vit och med orangea fläckar på bland annat huvudet bytte färg tillfälligt - den blev orange runt hela huvudet och såg inte ut att må bra, den hängde vid ytan i ett hörn i två dagar och jag var lite orolig men den hade inga sår eller sådant så jag lät den vara. Jag tänkte att den kanske skulle byta färg och att det förklarade det hela och att den helt enkelt var trött eller något och tänkte jag skulle se vad som hände bara.

    Den slutade i alla fall att stå bara vid ytan [har gjort vattenbyten varje dag för diskusarna så har inte varit nitrit eller syrebrist] vilken gjorde mig glad men nu när jag kollade närmare ser jag även att den inte alls är orange runt huvudet längre!

    Så den är helt normal i färgen och i uppträdande men lite nyfiken blir jag allt på vad som kan ha orsakat den tillfälliga färgen runt huvudet, det som jag tänker på är att den kanske mått illa? Och att den istället för att bli grön i nyllet som man brukar säga om människor blev orange eller något!

    Ber om ursäkt om det låter helt galet och som sagt så är allting bra med den, men blir bara nyfiken och tänkte kolla om någon annan upplevt något liknande? Den kanske åt något olämpligt eller så?
    Senast redigerad av fifi; 17 June 2007, 15:30.
    mvh
    Fifi

    I'm so cute, I poop rainbows.
  • 3 guppy
    • February 2007
    • 2068

    #2
    Högt ph?

    Kommentar

    • Simon B
      • January 2005
      • 395

      #3
      Ursprungligen postat av 3 guppy 7 neontetra 2 mal
      Högt ph?
      Tror att diskusarna också skulle reagerat om ph:t plötsligt höjdes. Hade en slöjstjärt som satte i halsen en gång eller något i den stilen. Den fick varken upp eller ner maten på ett tag. Klarade sig dock som tur var. Guldfiskar överlag har ganska stor mun, den kanske hade gapat över för mycket? Låter skumt hur som helst.

      MVH Simon B!
      Mina akvarier:

      180l Sällskap
      112l SA biotop

      Kommentar

      • fifi
        • August 2006
        • 695

        #4
        Ja, det är en aning skumt faktiskt. Ph och sådant vet jag inte, men eftersom bara just den fisken reagerat så vore det också lite konstigt.. Gör ju vattenbyten varje kväll så värdena borde vara rätt stabila antar jag.
        mvh
        Fifi

        I'm so cute, I poop rainbows.

        Kommentar

        Arbetssätt...