eldstjärt??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • chefenslillatuva
    • June 2007
    • 15

    eldstjärt??


    hejsan!!
    fick en fisk med mitt akvarium som jag inte vet namnet på. den är gråsvart, ca 12 cm och har knall röd/oranga fenor + stjärt.
    liknar bilder jag sett på eldstjärten, fast min har även färgade fenor.
    har läst att den kan vara aggreseiv men min är väldigt fredlig och tillbakadragen. jag har den tillsammans med både några stora skalarer och gurami. min syster har en likadan som jag o hennes beter sig på liknande sätt, men är lite mindre och bor tillsammans med massa småfiskar.
    så till frågan, kan detta vara en eldstjärt??
    tacksam för svar. vill gärna se bilder på eldstjärtar om ni har
    ha de bra//sara
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Förmodligen en regnbågshaj, en släkting till eldstjärten.

    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • chefenslillatuva
      • June 2007
      • 15

      #3
      hej!
      tack för snabbt svar.
      regnbågshajen är ganska lik min till formen. men min är rikitgt svartgrå och ionte glänsande och den har starkt rödoranga fenor. kan inte eldstjärten se ut annolunda än den på bilden här inne?? har den alltid bara röd stjärtfena??
      mvh sara

      Kommentar

      • Emmma
        • January 2007
        • 340

        #4
        Min regnbågshaj är ganska mörkt grå, varierar lite efter hur den mår tror jag. ibland är den väldigt mörk och ibland väldigt ljus. Min har variit ganska snäll men jag misstänker att den börjar bli könsmogen för den har surnat till rejält, och att jag köpte regnbågsciklider var INTE populärt. Framförallt inte då regnbågsciklid hanen nu är kung i karet - efter LÅNG kamp med regnbågshajen...

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Ja, eldstjärtar har alltid bara röd stjärtfena. Regnbågshajen kan som sagt variera i färgen beroende på hur de mår, trivs de är de svartgrå med rödorange fenor, medan de är blekare om de inte mår på topp. Även eldstjärten kan nog vara lite gråare ibland. Och man kan inte alltid lita på en bild, ljus, blixt, och annat spelar in.
          Senast redigerad av Shepard; 17 June 2007, 12:44.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • chefenslillatuva
            • June 2007
            • 15

            #6
            Okej.. Tack så mycke för hjälpern..

            Kommentar

            Arbetssätt...