Sebrabebisar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Algie
    • January 2007
    • 99

    Sebrabebisar?

    Jag har en sebrafisk som fick en ny kompis för några veckor sedan. Det är också sebra, men av lite annorlunda färg. Den är som åt rosa hållet. Den "gamla" sebran har alltid varit pigg och simmat runt och ätit bra. Men nu sedan ca 2 veckor så har den blivi tjock och håller sig i hörnet av akvariet. Äter gör den, kanske inte med samma antusiasm som förut men den äter. Varför är den såå tjock? Kan de vara bebisar på G?

    Hoppas någon kan hjälpa mig.

    Anneli
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #2
    Zebrafiskar är inte levandefödare så några bebisar har den inte i magen. Däremot så kan den vara romstinn och sugen på lek. Men efter din beskrivning låter det mer som om han håller på att ge upp.
    MVH
    Magnus
    min zoon

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      De är stimfiskar, och trivs bättre om man har ett litet gäng.

      Den nya är rosaaktig? Kanske kan vara en färgad stackare.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • lenis3
        • June 2004
        • 2254

        #4
        danios brukar var lite rosa-aktiga. kanske kan det vara en sån? men danios har inga ränder utan eventuellt prickar eller inget mönster alls..
        Min zoon
        Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Zebrafiskar är väl danios. Det tvistas väl t.ex om att leoparddanion är en variant av zebrafisken, eller en egen art.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Algie
            • January 2007
            • 99

            #6
            Tack för era svar! Mitt stora problem var att sebrafisken är tjock och håller sig vid botten. När den simmar ser det ut som att den är stel och har svårt att röra sig ordentligt....

            Anneli

            Kommentar

            • Algie
              • January 2007
              • 99

              #7
              Nu är den så illa till, att den ligger på botten och andas! Sår på sidan av ryggfenan, som jag trodde läkt, kanske gör att han mår dåligt? Frågat om det förut och fick svar att de brukar vara bra på att läka sig. Den är stel som i ett "V", från ändtarmen och hela stjärten är vriden åt ena sidan. Vad har hänt? Någon????

              Hjälp! Anneli

              Kommentar

              Arbetssätt...