Sjukt teleskopöga

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #31
    Är algätaren en så´n här? http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=276

    Ove är en slöjstjärt?
    Senast redigerad av Shepard; 20 July 2007, 22:30.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Lugas
      • May 2007
      • 33

      #32
      Ursprungligen postat av Micke_A
      Är algätaren en så´n här? http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=276

      Ove är en slöjstjärt?
      Det ser ut som en sån jag har, ja. Nu antar jag att det absolut inte är bra? =D

      Japp, Ove är en slöjstjärt. Vit med en röd fläck på huvudet.

      Kommentar

      • Zwitta
        • October 2006
        • 406

        #33
        Lämna tillbaka fiskarna du köpte och försök hitta fiskar som passar ditt akvarium.

        Kommentar

        • Lugas
          • May 2007
          • 33

          #34
          Satan alltså. Självklart måste man täta om akvariet eller köpa ett nytt. 10 års inaktivitet var visst inte helt 100 iom att det nu börjat läcka i ett av hörnen.

          Kommentar

          • Lugas
            • May 2007
            • 33

            #35
            Åke var lite hängig den senaste veckan och igår hittade jag honom inklämd mellan pumpen och akvariets glas. Han såg allt utom frisk ut och fenorna hade börjat tunnas ut. Jag slängde över honom fort som fan i ett mindre akvarium och medicinerade direkt. Inom 24h hade fenorna slitits ut så mycket att de mer liknade penselborst. Jag droppade i lite extra medicin iom att det var mycket allvarligare än jag trodde, men han fortsatte ligga på botten och kippa efter luft.

            Av ren omtanke sängde jag ner en syretablett för att förbättra Åke´s situation så att han inte skulle dö pga syrebrist eller något liknande. När jag lämnade huset för jobbet så såg han ut att klara sig, men när jag kom hem var han död.

            Han är full av vita beläggningar som tycks ha varit på väg att ramla av honom pga medicinen. Han ser rent ut sagt förjävligt ut och min favoritfisk är död.

            Jag var jävligt fäst vid honom och klandrar mig själv för att jag inte medicinerade honom direkt efter att han började hänga. Kanske medicinerade jag även för mycket?

            Att han hade fenröta ytterligare en gång tvivlar jag inte ett dugg på, men varför är han full av vita beläggningar? Vad dödade Åke?

            Kommentar

            • Aircut64
              • July 2007
              • 1207

              #36
              Jag letar ju efter ett 540L akvarium till mina 3 guldfiskar och ha dom i

              Kommentar

              Arbetssätt...