Hittat fisk bäbisar...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VioXiD
    • April 2007
    • 266

    Hittat fisk bäbisar...

    ...bakom min back-to-nature-kopia till bakgrund.
    (hur dom har kommit dit är helt obegrepligt)

    Tror det är zebra fisk.
    Har dock inte kvar mina zebra fiskar i det karet, haha.

    Men vad gör man nu? kan man ta en slang och "suga" ut dom? Kommer inte imellan med en håv där precis
    Känns vädligt taskigt att lämna dom där bakom...
    28L Projekt: Garra Rufa. 54L Projekt: Puffer Fig 8. 540L Projekt: Garra Rufa.
  • lenis3
    • June 2004
    • 2254

    #2
    om du inte kan håva upp dom får du väl lov att suga upp dom.. men hur stora är de? får de plats i slangen?


    när tog du ut sebrorna? mina sebrafiskar har på nått vänster lyckats få in sin rom i samma yngelbur där mina grenmals-yngel går..får se om rommen kläcks..
    Min zoon
    Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Jag har jämt fiskyngel bakom BTN'n. Den funkar sketbra som "refugium", dvs en plats där yngel kan växa upp utan att bli uppätna, som de skulle blivit ute i själva karet. I början försökte jag fiska ut ynglen, men nu matar jag upp dem till säker storlek innan jag lyfter över dem - de går bra bakom bakgrunden tills de blivit stora nog att klara sig själva.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • VioXiD
        • April 2007
        • 266

        #4
        Okej. haha försökte suga ut dom, gick inget vidare.
        Så jag fyllde upp vattenytan över bakgrunden så vipps så va dom över i karet, dock rädda för de större fiskarna så de åkte tillbaka bakom bakgrunden, dom får vara där tills dom har mognat lite
        28L Projekt: Garra Rufa. 54L Projekt: Puffer Fig 8. 540L Projekt: Garra Rufa.

        Kommentar

        Arbetssätt...