Praktbotior äter inte snäckor ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Triggerhappy
    • April 2007
    • 377

    Praktbotior äter inte snäckor ?

    inte mina i alla fall, eller så förökar sig sniglarna så fort att dom inte hinner med ? jag har matat riktigt snålt ett tag..
    Lyssna inte på mig
  • Cold
    • March 2006
    • 1127

    #2
    Hur gammal är dom?
    Hur länge ha du haft dom?
    Hur stort kar ha du?
    540 L Modell större - 100 L Guppy uppfödning + Fjäril - 30L Släkt för tillfälle - 10L Räkor

    Kommentar

    • Triggerhappy
      • April 2007
      • 377

      #3
      ingen aning om hur gammla dom är faktiskt, 2st är stora och en är rätt liten.. har haft dom i kankse 3-4 månader och karet är på 240 liter..
      Lyssna inte på mig

      Kommentar

      • HazelCR

        #4
        Ursprungligen postat av Triggerhappy
        ingen aning om hur gammla dom är faktiskt, 2st är stora och en är rätt liten.. har haft dom i kankse 3-4 månader och karet är på 240 liter..
        Det låter märkligt, att du fortfarande han snäckor kvar. De borde ha gjort rent hus, iaf om Praktbotian fått vara utan annan mat.

        Vet du vilka snäckor(/sniglar du har i karet?

        Jag flyttar runt mina botior i mina kar så att de får decimera antalet snäckor. Tyvärr så finns det ofta snäckor kvar i ytterfilter, bakom filterhörnor m.m.
        De brukar komma tillbaka. Det hör till hobbyn.
        Senast redigerad av Gäst; 05 May 2007, 16:53.

        Kommentar

        • Triggerhappy
          • April 2007
          • 377

          #5
          nja jag vet inte vilken sort det är men dom ser ut som jättesmå snäcksniglar..

          på dagen ser man bara någon här och där, men på natten kryper dom fram från sina gömmor blir det helt fullt i akvariet..

          har sett att det finns olika typer av "snäckfällor" att köpa på nätbutiker, fungerar dom nått bra eller ?
          Lyssna inte på mig

          Kommentar

          • HazelCR

            #6
            Ursprungligen postat av Triggerhappy
            nja jag vet inte vilken sort det är men dom ser ut som jättesmå snäcksniglar..

            på dagen ser man bara någon här och där, men på natten kryper dom fram från sina gömmor blir det helt fullt i akvariet..

            har sett att det finns olika typer av "snäckfällor" att köpa på nätbutiker, fungerar dom nått bra eller ?
            Jag har inte testat någon annan snäckfälla än ett blad sallad eller annan grönsak, som du lägger i karet och sedan plockar upp, när grönsaken är full med sniglar/snäckor. Men på detta sätt blir du inte av med alla. Det kan möjligtvis botiorna ordna.

            Kommentar

            Arbetssätt...