Mehra - var Erythromicron

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mamma Mia
    • December 2004
    • 2504

    Mehra - var Erythromicron



    Nix - det var alltså Erythromicron! Snacka om att jag kände mig dum när jag upptäckte det. De gick ju ihop med B.Mehra ett tag innan de flyttade upp i det större karet.

    Men jag såg alltså inte det - eftersom mina ögon var helt inställda på Mehra...

    Detta upptäckte jag igår när jag studerade dessa märkliga yngel - genomskinliga med en prick precis i början av stjärtfenan. Och då vände sig ena ynglet i vinkel mot ljuset... och jag såg RÄNDER. PLING så trillade myntet ner. Och när jag tittade ännu lite mer, så ser jag MINST tre Erythromicron i det lilla stimmet Mehra/Brigittae.

    Men däremot simmar det nya yttepytteyngel däri - den här gången tänker jag vänta och se vad det blir - jag har just flyttat flytväxter mellan karen
    Always look at the bright side of life
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Mina erythromicron-yngel fick inte ränder förrän de var halvvuxna (minst en månad gamla och runt centimetern långa). Innan dess var de enfärgat svagt rödorange med en svart ögonfläck vid stjärtbasen - och oerhört hemliga.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Mamma Mia
      • December 2004
      • 2504

      #3
      Precis - eftersom de var svagt röda trodde jag på Mehra/Brigittae. Ska bli spännande att se vad de nya typerna är för nåt
      Always look at the bright side of life

      Kommentar

      • landstrykeren
        • July 2006
        • 440

        #4
        Najs, jag vill också ha yngel på mina!

        Kommentar

        • Jens A.
          • March 2007
          • 5026

          #5
          Ursprungligen postat av landstrykeren
          Najs, jag vill också ha yngel på mina!
          Mehra yngel, alltså?


          (sorry, tror jag är lite trött... )
          Earth first! We´ll screw up the other planets later!

          Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

          Kommentar

          Arbetssätt...