Intressant artikel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mamma Mia
    • December 2004
    • 2504

    Intressant artikel

    Always look at the bright side of life
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Kan väl även vara värt att nämna att det även i Sverige är förbjudet att sälja/inneha genmodifierad fisk.
    Det är också dryga böter på det. Jag har för mig att en person i Tyskland nyligen fick uppåt 100.000 i böter och även om inget rättsfall ännu har varit i Sverige så lär böterna här säkert hamna i ungefär samma nivå.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • peterhaack
      • November 2004
      • 1752

      #3
      Finns det ngn lista på direkta genmoddade fiskar som man kan kika på så man inte råkar sitta på ngt sådant eller vet att det finns?
      Siten där alla plantor växer PlantSwap!

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ursprungligen postat av peterhaack
        Finns det ngn lista på direkta genmoddade fiskar som man kan kika på så man inte råkar sitta på ngt sådant eller vet att det finns?
        Vad jag vet så handlar det idag bara om de fiskar som tas upp i artikeln - så om du hittar några extremt färgade "Danio" så kan man ju börja fundera.
        Vad jag vet så har de ännu inte förts in i Sverige så risken är nog inte så stor.
        Risken är väl i så fall bara att någon asiatisk exportör skickar med dom som varuprov i någon sändning.

        Sedan är det väl uppriktigt sagt egentligen ur vare sig mänsklig eller naturvårdshänsyn speciellt farligt - däremot är ju böterna hiskeliga.....
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...