okändbotia tillsammans med räkor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Amaro
    • January 2007
    • 1709

    okändbotia tillsammans med räkor?

    tjenare, var ett tag sen jag öppnade en tråd i denna kategori, feels good att man e aktiv i botia världen igen

    det är så att jag precis köpt en botia som e ca 3-4cm. den påminner om pakistanbotian fast denne är starkt gul med typ raka svarta linjer.

    som sagt så är den som en pakistanbotia fast med små skillnader.

    frågan är alltså vad det kan vara för botia samt om denne kan hållas tillsammans med körsbärsräkor och amano räkor.

    jag har den i "räk/mal" karet just nu, den verkar inte intresserad av räkorna men det är endå bra o veta eftersom den vid större storlek kanske blir intresserad av dem.

    skulle vara bra om ni la upp länk till bild på den botia ni tror att det är.

    Mvh Amaro
    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!
  • Piscator
    • August 2006
    • 735

    #2


    Botia histronica, kallas ibland Gold zebra loach har jag sett. Att döma av de bilder jag hittat varierar den svarta teckningen kraftigt eller så blandas den samman med andra arter..
    Hälsningar, Tomas!
    "Om en svart katt korsar din väg så betyder det att djuret är påväg någonstans."

    Kommentar

    • Amaro
      • January 2007
      • 1709

      #3
      japp det är nog den, ser iallafall ut precis som den. är denna ett hot mot mina räkor`tror ni ??
      If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

      Kommentar

      • gladys
        • March 2005
        • 1962

        #4
        Förmodligen.
        Quidquid latine dictum sit, altum viditur

        Kommentar

        • Vollez
          • March 2007
          • 115

          #5
          Jag var och köpte yoyo botia (pakistan) på hornbach men kom hem med histronica ist varken hon eller jag tänkte väl på att det inte va pakistan som hon håvade upp...det står att det är snällare än pakistan botia men det vettefan.

          Kommentar

          • Amaro
            • January 2007
            • 1709

            #6
            intressant. just nu rör den inte räkorna. botian är ganska liten fortfarande, man vet ju inte vad som sker då den blir större. kanske får flytta den till det andra karet.
            If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

            Kommentar

            Arbetssätt...