"Golfboll"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gickan_87
    • November 2003
    • 1873

    "Golfboll"

    Kan man ha golfbollar i ett 120 l kar? eller är det för litet?
    Hur många isåfall?
  • varg
    • August 2002
    • 1002

    #2
    Skulle rekomendera att du hellre skaffar slöjstjärtar, än golfbollar. Golfbollar är missbildade fiskar vars handel inte bör gynnas!!! Slöjstjärtar kan du ha tre - fyra stycken i 120 liter.
    Zoon

    Kommentar

    • alcar
      • April 2005
      • 1398

      #3
      Ursprungligen postat av varg
      Skulle rekomendera att du hellre skaffar slöjstjärtar, än golfbollar. Golfbollar är missbildade fiskar vars handel inte bör gynnas!!! Slöjstjärtar kan du ha tre - fyra stycken i 120 liter.

      håller med om golfbollana men jag skulle max haft 3 gärna 2 slöjdsjätar i ett 120 l man brukar säja 50 l/ sjöjdsjärt
      mvh alexander
      min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459

      Kommentar

      • Insomniac
        • December 2004
        • 310

        #4
        Jag ser inget fel med golfbollar så länge de sköts ordentligt. Ofta matar folk med torrfoder från ytan och skyller på genfel när fisken börjar flyta.
        Skaffar du golfbollar (eller någon annan slöjstjärt) så blötlägg maten innan, och ge en ärta i veckan så klarar de sig bra.
        3 st i ett 120 är maxgränsen.
        Senast redigerad av Insomniac; 19 March 2007, 06:20.

        Kommentar

        • Becka
          • August 2006
          • 61

          #5
          3 st i ett 120 liters kar är nästan för mycket, visst du kan ha det, men tänk då på att vara extra noga med vattenbytena.
          Och som Insomniac säger, blötlägg maten först så att inte maten sväller i magen på dem. Eftersom deras tarmar tål inte för stora påfrestningar.
          Becka

          Kommentar

          Arbetssätt...