Krabbor + slöjstjärtar = ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Becka
    • August 2006
    • 61

    Krabbor + slöjstjärtar = ?

    Jag har 3 stycken slöjjisar, och dem har fått ett nytt tjusigt akvarium på 210 liter. Dem är fortfarande inte över 8 cm så dem borde klara sig i det.
    Dem simmar fortfarande runt och utforskar minsta lilla löv på alla växterna där i.
    Men i alla fall... Jag har en liten fråga.
    För någon dag sedan var jag till Arken här i sundsvall och där i ett akvarium såg jag ett gäng med krabbor.
    Frågan är ifall jag kan ha en krabba i det karet utan att den nyper av fenorna eller försöker att käka upp mina slöjstjärtar?

    Skulle vara kul ifall någon med krabb-erfarenheter kunde svara, eftersom dem på arken verkade knappt veta vad dem åt för något.
    Becka
  • Fredrik Metcalf
    • January 2007
    • 512

    #2
    Vi har ett gäng krabbor (i eget kar). Läste på en massa innan vi skaffade dem, vilket är ett måste. Bland annat äter de gärna upp alla fiskar de får tag i. Har för mig att slöjstjärt sover på bottnen på natten, den tid då krabborna letar efter mat som ligger på botten. Hejdå fisken...Dessutom klättrar krabbor (på slangar t.ex.), som tusan. Man måste ha ett VÄLDIGT rymningssäkert kar, samt landdel, så de kan gå upp i luften när de vill det. Jag skulle absolut avråda, mycket starkt, från att blanda krabbor med fisk överhuvudtaget! Skaffa krabbor i eget kar istället, de är väldigt roliga!
    Fredrik Metcalf (MrLogic)
    128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium

    Kommentar

    • mojn
      • February 2005
      • 61

      #3
      Var i fiskbutik!

      Påtalade att fisken nog hade fenröta. Men det visade sej att fisken hade gått med krabbor. Så förskräckligt ut! Skulle inte blanda. Men krabborna verkar roliga och de som är blåaktiga tycker jag är vackra.

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #4
        Krabbor + slöjstjärtar = Ingen bra idé!
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        Arbetssätt...