Praktbarb, slöjfenor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • heeke
    • April 2003
    • 5033

    Praktbarb, slöjfenor?

    Min fru kom hem med ett gäng Praktbarber i går och jag upptäckte att vissa hade tendens till slöjfenor.
    Är detta något som förekommer naturligt eller är det resultat av odling.
    Min gissning är att det är pga odling, men jag frågar eftersom jag inte är säker.
    Bifogade filer
    heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri
  • heeke
    • April 2003
    • 5033

    #2
    Såg att det var rätt stor skillnad mot fenorna på Lenmars barber, http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=99111
    heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

    Kommentar

    • Lenmar
      • February 2004
      • 6154

      #3
      Din gissning är inte så dum. Det finns en slöjvariant med! Det finns även praktbarber som är enfärgade helröda med.
      Goa hälsningar, Maria Min hemsida
      Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        jag tror nog att slöjfenor kan förekomma naturligt med, men att odlare tagit vara på de anlagen och förstärkt dem också...
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • Klas Bengtsson

          • March 2007
          • 424

          #5
          ja den är en fint fisk så klart praktbarb och den behöver man inte ha dropvärme sitt hemmakvarium så klart o min fd den har lever en en av hona på 8 år och den i min första akvarium så den hålla bra lagom med 20-22 grader så klart och lagomvatten så längesen när jag var liten den.. toppfisk så klart dom bra ihop med guldbarb oxåå så ingen problem lever ganska länge oxåå,...

          Kommentar

          • Klas Bengtsson

            • March 2007
            • 424

            #6
            jaa finns det slöjd praktbarb jaavisst den är fint fisk oxåå..

            Kommentar

            Arbetssätt...