mitt slöjstjärts-akvarie gick sönder, hjälp!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • morphriz
    svarade
    Hej,
    jag skulle nog gå och köpa några ~50L plastbackar på ikea/jula/vad-helst. Efterssom du har utrustning som filter och så från karet som gick sönder så funkar det utmärkt.
    mvh Mattias

    Lämna en kommentar:


  • jenny aakula
    svarade
    jaaa... fast ja skulle inte vilja offra någondera... både räkorna och fiskarna är mig kära så jag önskar att nån kan stilla min oro ifall det kan gå eller om det är omöjligt!?

    Lämna en kommentar:


  • Patrik Steen
    svarade
    Det var tråkigt det som har hänt verkligen.Men det roliga med det är att du verkar ha namn åt alla fiskar det är härligt en riktigt fisk älskare allså.Räkerna ligger kanske risit till om dem ska samsas men det är bara att testa går det så går det.

    Lämna en kommentar:


  • jenny aakula
    startade ett ämne mitt slöjstjärts-akvarie gick sönder, hjälp!

    mitt slöjstjärts-akvarie gick sönder, hjälp!

    mitt slöjstjärts-akvarie gick sönder, hjälp!
    Mitt akvarie gick sönder när jag inte var hemma!!! Lyckades rädda en stor och en liten slöjstjärt och lilla Malte Mal. Mitt Lejonhuvud,hans spräcklige bästa vän och deras lill-kompis var redan döda och mina tre snäckätare ... sorg råder, men också en strimma hopp! Har satt ner överlevarna i mitt 92 liters nu, men de är medtagna, så de bor i varsin yngelburk. I akvariet i övrigt bor platysar,malen Turbo(och numer även Malte Mal),fyra räkor och någon kilfkäcksrasbora... räkorna såg sin chans till ett skrovmål så jag vill inte släppa i dem förrän jag vet att dom piggnat till.
    Kan inte alla samsas tills jag har råd med en ny burk?
    Parketten kan ju också behöva vila lite,den blev lite stukad
    Mvh Jenny
Arbetssätt...