Rabarber på mina tofsalger!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Sabina
    svarade
    Intressant, kan vara väl värt att lägga på minnet...

    Glöm inte ge oss nyfikna bilder på hur det ser ut när de fått rent...;-)

    MVH

    Sabina

    Lämna en kommentar:


  • Richard.R
    svarade
    Okej bra tips om man råkar få tofsalger

    Lämna en kommentar:


  • Lenmar
    svarade
    De var helt maniska när de kom i akvariet. Såå snabbt trodde jag inte de skulle börja göra nytta. Trodde jag skulle vara tvungen att svälta dem först ! Såg skillnad efter tre timmar så jag grämde mig över att jag inte fotade växterna från början! Å bilderna är lite korniga och firrarna simmar ju hela tiden juh .

    Lämna en kommentar:


  • albjohn
    svarade
    Tycker du dom bilderna var kassa, hur ser dom då ut när du tycker dom är bra

    Hur som helst det var intressant med Praktbarberna, ett mycket bra tips.
    Jag ser fram emot bilderna när dom betat klart.

    Lämna en kommentar:


  • Lenmar
    startade ett ämne Rabarber på mina tofsalger!!

    Rabarber på mina tofsalger!!

    Jag bara måste dela med mig av en ny kunskap. I ett av våra akvarier har vi massor av svarta läbbiga tofsalger. I och för sig kan de vara lite snygga då de svallar för pumpvågorna men nej, inte på nåt sätt något jag vill ha där egentligen. Så idag köpt evi på inrådan av tropfrog fyra praktbarber för dessa skulle vara superbra på att äta tofsalger. Å fanken om det inte stämmer fullständigt. Det är nästan magi att se dem slita och dra i tofsisarna. De har fullt upp och är VÄLDIGT upptagna med att mumsa i sig alger. Helt otroligt!! Skickar upp lite kassa bilder som inte är mycket att ha men som ändå är ett bevis på att det funkar kanon med dessa färgglada, snabba, små (än så länge!) rackare till firrar! Ska se om jag inte kan skicka upp bilder på växterna om några dagar när de städat rent!!
    Bifogade filer
Arbetssätt...