För litet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Lenmar
    svarade
    Jahaja.... Frågar du mig så går det jättebra att ha tre styckjen i ett sådant stort akvarium. Slöjisar behöver 50 liter vatten per individ ungefär. Läser du om dem på zoopets artbeskrivning så går på samma artbeskrivning som guldfiskar vilket JAG anser är helt missvisande. Slöjisar är mycket klumpigare i sin kroppsform än guldfiskar som är ångsmala och smäckra i sin kroppsform. Slöjisar behöver inte samma längd på akvariet som guldfiskar eftersom de inte har samma behov av att spänna ut sin kropp och simma snabbt som dem. Likaså så står det att guldfiskar vill ha svalare vatten men detta stämmer inte heller helt överens med slöjstjärtar som inte klarar av de låga temperaturer som en guldfisk gör, de vill ha varmare vatten än guldfisk.

    Många här på zoopet har inte slöjstjärtar utan baserar sina uttalanden på zoopets artbeskrivning som i detta fallet är missvisande. Sedan är det väl som för alla andra fiskar att de trivs bättre ju större akvarium de har. Det är inget som är särskilt speciellt för just slöjstjärtar.

    Detta är mina erfarenheter som slöjstjärtsinnehavare. Just slöjisar är väl en av de fiskarter som väcker starkast åsikter här på forumet så jag förväntar mig att det blir en del käbbel om mina erfarenheter efter mitt inlägg men jag står för vad jag skriver i alla fall!!

    Lämna en kommentar:


  • Marcus.N
    svarade
    Ursprungligen postat av alcar
    stackars den
    jo ja vet har försökt att förklara för han att fisken måste ha det större men han väkrar att förstå nästan som han ignonerrar mig och tycker att hans fisk har det så bra

    Lämna en kommentar:


  • alcar
    svarade
    Ursprungligen postat av Marcus.N
    OK
    då blir det nån annan fisk då! men en slöjstjärt blir ju inte fullt så stor som en guldfisk när den är vuxen så hur stor blir en fullvuxen slöjstjärt!
    Och hur länge lever dem min brorsas kompis har en slöjstjärt i en slål och den har bott där i 8 år..!

    stackars den

    Lämna en kommentar:


  • Marcus.N
    svarade
    OK
    då blir det nån annan fisk då! men en slöjstjärt blir ju inte fullt så stor som en guldfisk när den är vuxen så hur stor blir en fullvuxen slöjstjärt!
    Och hur länge lever dem min brorsas kompis har en slöjstjärt i en slål och den har bott där i 8 år..!

    Lämna en kommentar:


  • birgitta-lundin
    svarade
    De ska ha 120 cm som vuxna

    Lämna en kommentar:


  • Richard.R
    svarade
    Helst ska du inte ha slöjstjärtar i ett så litet kar.

    Lämna en kommentar:


  • Marcus.N
    startade ett ämne För litet?

    För litet?

    hej ja köpte mig igår ett 160 L med blandade fiskar i akvariumet är 100 x 40 x 40 ja undrar då om det är för litet för en slöjstjärt ja vet ju att dem blir ganska stora men folk brukar ju ha slöjstjärtar i mindre akvarium ja har inga planer på att köpa nån slöjstjärt just nu då det lever massa andra fiskar som ja nog ska sälja elr skänka bort!
    Är det helt galet för litet? för isåfall så skaffar ja nån annan fin fisk till det akvariumet
Arbetssätt...