För litet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Richard.R
    svarade
    Marcus har du msn?:P

    Lämna en kommentar:


  • Marcus.N
    svarade
    Kjell: Hehenä det kan man ju inte säga

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av Marcus.N
    Det är ja som tycker att slöjstjärtar är mindre än en guldfisk med det mennar ja ju att slöjstjärtaen är mer kort och tjock medans guldfisken är lång och smal
    Så en människa som väger 150 kg och är 150 cm lång är då mindre än en som är 180 cm och väger 50 kg

    Lämna en kommentar:


  • Marcus.N
    svarade
    Japp det är klart ja ska köpa större kar lite senare men ja ska först ha detta nu och fixa med det och sen blir dte ett större kar och då flyttas slöjstjärtarna till det!

    Lämna en kommentar:


  • Richard.R
    svarade
    jo de ska nog gå men du kommer ändå köpa större kar senare, bara vet det

    Lämna en kommentar:


  • Marcus.N
    svarade
    Så folket tror....

    Att ja kan köpa mig slöjstjärtar

    Lämna en kommentar:


  • Marcus.N
    svarade
    Det är ja som tycker att slöjstjärtar är mindre än en guldfisk med det mennar ja ju att slöjstjärtaen är mer kort och tjock medans guldfisken är lång och smal

    Lämna en kommentar:


  • Lenmar
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Detta med att de skulle vara så mycket mindre instämmer jag däremot inte i - visserligen är de något kortare än guldfisken, men de är i gengäld betydligt högre och bredare så viktmässigt är de fullt i klass med guldfiskar och smutsar därför ner rejält så de skall trots allt inte hållas i ett för litet akvarium - min. 120 liter eller något sådant tycker jag är acceptabelt.
    Det var i alla fall inte jag som skrev att de är mindre!!

    Lämna en kommentar:


  • Marcus.N
    svarade
    Men ja tror inte att akvariumet är så litet för dom behöver som sagt inte åka på längden som guldfiskar och den är 100 cm längden och 40 cm på höjden!
    Och lenmar har ju själv erfarenheter av slöjstjärtar och kjell har erfarenhet av allt med akvarium

    Lämna en kommentar:


  • Richard.R
    svarade
    Jag tycker tvärt om, bytte mina mot en burk fiskmat, annars skulle de blivit kattmat

    Lämna en kommentar:


  • Marcus.N
    svarade
    yeeah ja fick svar ifrån kjell och han brukar veta vad han pratar om
    Funderar stort på nån slöjstjärt dom är så fina och ja har alltid tyck att dem är fina

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Rent vetenskapligt är slöjstärtar och guldfiskar samma art - dock så instämmer jag i att slöjstjärtar inte är så aktiva så de behöver därför inte lika stort utrymme. Detta med att de skulle vara så mycket mindre instämmer jag däremot inte i - visserligen är de något kortare än guldfisken, men de är i gengäld betydligt högre och bredare så viktmässigt är de fullt i klass med guldfiskar och smutsar därför ner rejält så de skall trots allt inte hållas i ett för litet akvarium - min. 120 liter eller något sådant tycker jag är acceptabelt.
    Senast redigerad av Kjell Fohrman; 29 January 2007, 15:56.

    Lämna en kommentar:


  • Marcus.N
    svarade
    Ja kom på en sak ja har jku en guld ancistrus som just nu är liten runt 4 cm men när den växer tills ig så ska den in i det stora akvariumet (160 L som sagt)
    och ja undrar om ja skaffar mig två slöjstjärtar elr tre om dem kan bo ihop med en guld ancistrus ja köpte ju akvariumet för att guld ancistrusen skullefå flytta in där när hon har växt till sig!

    Lämna en kommentar:


  • Lenmar
    svarade
    Vi har tre på 170 liter, 50 liter per fisk!

    Lämna en kommentar:


  • Marcus.N
    svarade
    Ja äntligen ett posetivt svar ja vill så gärna ha två slöjstjärtar

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...