Hur många Kuhlisar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Palettciklid_grabben
    • January 2007
    • 72

    Hur många Kuhlisar?

    hej ! Jag undrar hur många kuhlisar jag ska ha i mitt 96 Liters kar ?vad för växter,JAVA MOSSA?FLYT? ge förslag . Tack på för hand!
    M.V.H Jocke
  • Kenny*92
    • September 2006
    • 1919

    #2
    Dom vill hälst ha sand du kan vell ha 4 stycken,växter e dom inte så noga med
    "Akvarie Missbrukare Är Vi Allihopa"

    Travian is The Shit

    Ha D Gött


    ///Mvh Kenny

    Kommentar

    • sonsam
      • October 2005
      • 101

      #3
      Lite rötter och andra håligheter gillar dom också. Jag köpte tre, men bara en finns kvar. Den är inte speciellt skygg, utan kommer fram varje morgon när jag matar för att få mat han också (om det nu är en han). Övrig tid ligger han under en rot.

      Kommentar

      • Knyttet
        • December 2006
        • 646

        #4
        Mina kuhlis verkar älska anubias-plantorna, de gömmer sig ofta i dem trots att det finns både rot och grottor.
        min zoon: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=849877

        Kommentar

        • Erik Åhlander
          • January 2006
          • 1881

          #5
          Flera arter leker bland flytväxter, så det bör du ha, t ex Pistia. Om du bara har kuhli-ålar i akvariet så rekommenderar jag ca 10 st. Javamossa, rötter och döda löv på botten.

          Kommentar

          • sonsam
            • October 2005
            • 101

            #6
            Antar att du inte bara ska ha kuhliiålar, eller? Tycker det verkar som om de andra fiskarna inte bryr sig om dom, ser dom kanske inte som en fisk? Inte ens mina ciklider har brytt sig om min ål, fastän dom jagar andra fiskar. Jag ser min kuhliiål varje dag, det finns dom som säger att man "måste" ha flera av dom. Men jag har både hört annnorlunda samt om man läser i beskrivningen här på zoopet så står det ingenting om det. Jag har mörk sand och rötter, samt en del flytväxter, det gör ljuset lite mer dämpat och det tror jag är ganska avgörande för om du ska få se dina kuhliisar ibland. Jag matar inte min speciellt på natten utan den kommer fram och äter med dom andra på morgonen när jag matar.

            Kommentar

            • Erik Åhlander
              • January 2006
              • 1881

              #7
              Har man andra fiskarter är det inte stor chans att få några khuli-bebisar.

              Kommentar

              • Knyttet
                • December 2006
                • 646

                #8
                När jag köpte mina sa de på affären att jag borde köpa tre st för att ha chansen att se nån kuhlii ibland. Men de kommer oftast fram alla tre vid matning, så det där har inte stämt hos mig. Tycker inte det verkar nödvändigt att mata dem efter släckning heller, eftersom de kommer fram och äter med övriga fiskar. Nu har jag haft dem så länge att de inte borde leva längre om jag skötte dem på fel sätt.
                min zoon: http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=849877

                Kommentar

                • sonsam
                  • October 2005
                  • 101

                  #9
                  Undrar hur lätt det är att odla den hemma, har hört att det är extremt svårt att få yngel på. Om någon här känner till någon som lyckats vore kul att höra.

                  Kommentar

                  • Erik Åhlander
                    • January 2006
                    • 1881

                    #10
                    At AquariumFishSale.com, find an exceptional range of tropical fish at unbeatable prices! Shop our vast collection of rare freshwater & saltwater fish, live plants, fish food, and aquarium supplies. Enhance your aquatic world with us today!

                    Kommentar

                    • teamr86
                      • July 2006
                      • 205

                      #11
                      Ni borde gå till fridhemsplans akvariumbutik . I en tank så fanns det typ 15-20 st kuhli ålar men såg inte dem när jag tittade i tanken för alla gömde sig under en rot. Det får mig i tankarna om de verkligen kommer ut om de är jätte många. Det va inte så många gömställen utan roten var den enda platsen de kunde gömma sig.
                      "Jag är nybörjare" Så det blir mycket men när allt funkar så "

                      Kommentar

                      • sonsam
                        • October 2005
                        • 101

                        #12
                        En utmaning att odla på dom verkar det som. Intressant det där om att ju fler gömställen man har desto mer synliga är dom, eftersom dom känner sig säkrare då. Kanske ska man skaffa några fler så att min ensamma får lite sällskap. Då lär väl jag se kuhliisar hela tiden eftersom jag ser min ensamma ganska mycket redan nu .

                        Kommentar

                        Arbetssätt...