Var är min kuhli?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tina74marie
    • December 2006
    • 42

    Var är min kuhli?

    Har inte sett min khuliål på säkert en vecka. Har täckt akvarium så kan nog inte ha rymt. De har sitt favoritställe under en rot men där är den inte. Kan inte hitta den någonstans. Har ju läst att de gräver ner sig. Kanske den inte lyckats ta sig upp igen? Kanske har den dött och blivit käk åt de andra? Har svärdbärare, silverhaj, praktbothia, neontetra och skäggmunsmal för övrigt?
    Har någon nån ide om vad som hänt?
    MvH
    Tina
    Tina74Marie
  • snus_mumrik
    • May 2005
    • 150

    #2
    Ingen aning :S ursäkta att jag stör i den här konversationen men jag funderar på att skaffa khuli , är dem roliga?

    Kommentar

    • Katharina
      • December 2006
      • 4045

      #3
      Pumpen??

      Kolla i pumpen...

      Jag fattar inte hur den kom in där men jag hittade en död där när de var nya... Peppar peppar så har ingen mer krypit in...

      Ja, de är jätteroliga om du har täckt för alla öppningar så de inte kan hoppa ur... Men de bör vara några stycken, ska köpa 3 till när jag får tid... Alltså 6 st i 250 L, för att få se dem lite mera... Konstigt nog så vågar ingen gå på dem?! Inte ens Kakaduahannen... Han låtsas som om det regnar när ålar kommer in på hans revir...
      Ha dé bäst... Tina

      Kommentar

      • Richard.R
        • December 2006
        • 1872

        #4
        har du bottenfilter garanyterar jag att han är där :P
        396L SA biotop
        128L SA biotop
        54L SA biotop
        54L SA biotop

        Kommentar

        • snus_mumrik
          • May 2005
          • 150

          #5
          Ja, de är jätteroliga om du har täckt för alla öppningar så de inte kan hoppa ur... Men de bör vara några stycken, ska köpa 3 till när jag får tid... Alltså 6 st i 250 L, för att få se dem lite mera... Konstigt nog så vågar ingen gå på dem?! Inte ens Kakaduahannen... Han låtsas som om det regnar när ålar kommer in på hans revir... [/quote]



          Hehehehe okej Funkar khuli med räkor tror du? Mvh Kim

          Kommentar

          • bena
            • April 2006
            • 1245

            #6
            Ursprungligen postat av tina74marie
            Har inte sett min khuliål på säkert en vecka. Har täckt akvarium så kan nog inte ha rymt. De har sitt favoritställe under en rot men där är den inte. Kan inte hitta den någonstans. Har ju läst att de gräver ner sig. Kanske den inte lyckats ta sig upp igen? Kanske har den dött och blivit käk åt de andra? Har svärdbärare, silverhaj, praktbothia, neontetra och skäggmunsmal för övrigt?
            Har någon nån ide om vad som hänt?
            MvH
            Tina
            jag har 6 st i mitt 400L's, och jag ser typ max en av dem per vecka.... de är mästare på att gömma sig, och är nattaktiva.

            Kommentar

            • Katharina
              • December 2006
              • 4045

              #7
              Ja...

              [/quote]Hehehehe okej Funkar khuli med räkor tror du? Mvh Kim[/quote]

              Jag har iaf haft det och jag har minst en White Pearl kvar i stora burken... En förrymd Crystal levde med ålarna i typ en månad innan jag fick tag på den.. Har dem ju i räkkar nu så jag ska få behålla bebisarna... Men fråga expertisen på räktråden så du kan va säker...
              Ha dé bäst... Tina

              Kommentar

              • tina74marie
                • December 2006
                • 42

                #8
                Tack för alla svar.
                MIN kuhli har alltid tidigare visat sig även dagtid. När det vankas fodertablett på kvällen så kom den alltid men finns det inte skymt av den. Mycket märkligt!
                Tina
                Tina74Marie

                Kommentar

                Arbetssätt...