Praktbotior slåss !!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Amaro
    svarade
    okej då får man tacka för svaren då =) blev orolig bara för de slogs våldsamt, men nu vet jag vad det handlar om iallafall

    Lämna en kommentar:


  • desiredillusion
    svarade
    Heisann!

    For å se forskjell på om det er hann eller hunn du har:

    Hann: hannens haleform er mer v-formet enn hunnens. Hannene er også slankere og mer strømlingjeformet enn hunnen.

    Hunn: hunnens haleform er mer halvmåneformet enn hannens.

    De kan være aggressive om flokken er for liten.

    Håper dette hjalp deg litt!

    Lämna en kommentar:


  • sockerconny
    svarade
    Ursprungligen postat av Amaro
    det måste finnas någon annan anledning kanske? kan det bero på att de inte matas tillräckligt frekvent (matar 1 gång på 2 dagar) lr liknande??

    väntar på fler svar.
    En jämförelse: Om du (en normal vinter ) kollar efter en relativt stor snöhög på en skolgård som inhyser t.ex. lågstadieelever, så kommer du med största sannolikhet se ett stort antal av dessa juniorer utöva "Herre på täppan".

    Och varför dom gör så?
    Tja, "Herre på täppan" är väl så nära "uppgörelse om rangordning" man kan komma i den åldern? (Och då får ju dom säkert i sig mat ett MINST ett par gånger om dagen. )

    Som sagt, jag sätter mina pengar på Torstenssons förklaring....

    Lämna en kommentar:


  • Amaro
    svarade
    tack torstensson. rangordningen, alltså så är mina 3 praktisar hannar eller ? :S

    det måste finnas någon annan anledning kanske? kan det bero på att de inte matas tillräckligt frekvent (matar 1 gång på 2 dagar) lr liknande??

    väntar på fler svar.

    Lämna en kommentar:


  • Torstensson
    svarade
    Jag har ett 20-tal Praktbotior, och som jag ser det är enda anledningen till "bråk" att dom ska "göra upp" rangordningen inbördes...

    Lämna en kommentar:


  • Malinitzi
    svarade
    Vill också veta?

    Ursprungligen postat av Amaro
    slåss de eller leker de? har 3st för tillfället. de bet precis sönder varran typ. men ingen blev skadad vad jag kunde se. de ställde sig med huvudet mot varandras fenor sen högg de varran. såg riktigt våldsamt ut. som sagt slåss de eller leker de?

    om de slåss: varför? vet inte om det e honor lr hanar lr blandat jag har men kan de slåss om alla e av samma kön? eller finns det andra skäl?
    Har nyss köpt mina. Är de verkligen våldsbenägna? Visserligen är det hårda tag då godbitar nalkas men har de en tendens att slåss inbördes?

    Lämna en kommentar:


  • Amaro
    startade ett ämne Praktbotior slåss !!

    Praktbotior slåss !!

    slåss de eller leker de? har 3st för tillfället. de bet precis sönder varran typ. men ingen blev skadad vad jag kunde se. de ställde sig med huvudet mot varandras fenor sen högg de varran. såg riktigt våldsamt ut. som sagt slåss de eller leker de?

    om de slåss: varför? vet inte om det e honor lr hanar lr blandat jag har men kan de slåss om alla e av samma kön? eller finns det andra skäl?
Arbetssätt...