Finns det någon kvalite ranking på Slöjstjärtar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • mojn
    svarade
    Tack för era svar!

    Jag tror nog Kjell har rätt att det verkar vara svårt att hitta riktigt fina avelsfiskar i sverige. Själv så har jag hittat en del fina som kanske kan bli något. men då har är det riktigt unga fiskar på två tre cm. Och man vet inte hur de blir som stora. Men det är ganska roligt det är som att vaska guld kanske kan man hitta sin guldklipp i den stora massan.

    Själv funderar jag på att åka till Köpenhamn och köpa denna fisk.
    Men har sökt på A GRAD men får inga träffar där av frågan.Butiken:
    Porsa reoler og borde efter mål. Vi har alt til akvariet. Hvad vi ikke har, prøver vi gerne at skaffe. Vi sælger også hunde- og katteartikler.



    Är sugen på den här Redcape Oranda "A Grade" 15 Cm 240Dkr


    Har inte fått några träffar på A GRADE och undrar om det är rätt betckning eller själv på hittat?

    Men du har rätt att de blir dyra med resa och allt. Hade önskat ett uppsving för vackra och friska slöjstjärtar i norden. Och ett intresse och medvetenhet om kvalite.

    Lämna en kommentar:


  • Kjell Fohrman
    svarade
    Jag tror nog att affärerna/grossisterna i Sverige enbart säljer de sämre "kvaliteerna" helt enkelt för att det enbart är dessa som efterfrågas. Kunderna är helt enklet inte beredda att betala kanske det 10 dubbla för en fisk som är perfekt enligt standarden.
    Om jag förstått det rätt så är det väl bara i Europa i England som denna marknad finns

    Lämna en kommentar:


  • Kramfors
    svarade
    Det finns "rena" varianter men svåra att hitta i butiker.
    Butiker har ofta de billigaste.
    Fråga din butik vad de kan ta hem.
    Du kan se vad 2 av de största grossisterna har att erbjuda.

    Lämna en kommentar:


  • mojn
    startade ett ämne Finns det någon kvalite ranking på Slöjstjärtar?

    Finns det någon kvalite ranking på Slöjstjärtar?

    Har uppfödare någon kvalite ranking på slöjstjärtar?

    Hur ser den ut?

    Kan man få tag på bra rankade fiskar i sverige?

    Tycker att det mesta man ser i butikerna sällan är fin fisk ifråga om hur de skall se ut enligt de olika standarna.


    MVH Michael
Arbetssätt...