En fråga om mina guldbarber

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sorgmantel
    • December 2006
    • 9

    En fråga om mina guldbarber

    Jag har för ungefär en vecka sedan köpt 10 stycken guldbarb, akvariet är ganska nyinstallerat. Jag blir lite fundersam över varför dom simmar nere vid botten så mycket och verkar lite stirriga och jag kan inte få dom att äta vid ytan dom väntar alltid tills maten sjunkit ner en bit. Har haft guldbarb för några år sedan och då var dom verkligen inte på det viset. Mina mosaik gurami beter sig verkligen inte på det viset och dom köpte jag samtidigt. Nån som vet vad jag kan göra?
  • MaxRobban
    • August 2006
    • 1048

    #2
    Få fiskar brukar vara så glupska som Guldbarb. Inte många fiskarter man kan läsa varning om att de kan bli överviktiga.. men det kan faktiskt Guldbarb bli. Normalt så är gärna guldbarben ganska långt ner i akvariet.. men låter som de är lite oroliga fortfarande.. men de äter iallafall.. är dina guldbarber små och dina gurami stora så kan de kanske vara lite fega o rädda i början, men jag tror det där kommer att lösa sig av sig själv.

    Guldbarben brukar vara en ytterst problemfri fisk, du har ju dem i en bra grupp med så de kommer nog snart vara mer hemma o mer tuffa och då får nog snarare dina Mosaik gurami få kämpa för få mat..

    Kommentar

    • sorgmantel
      • December 2006
      • 9

      #3
      Ja det verkar ju inget fel på deras aptit precis, det är säkert som du säger det låter logiskt. Jag behöver nog inte oroa mig för dom små liven, tack så mycket för svaret!

      Kommentar

      • snus_mumrik
        • May 2005
        • 150

        #4
        Ursprungligen postat av sorgmantel
        Jag har för ungefär en vecka sedan köpt 10 stycken guldbarb, akvariet är ganska nyinstallerat. Jag blir lite fundersam över varför dom simmar nere vid botten så mycket och verkar lite stirriga och jag kan inte få dom att äta vid ytan dom väntar alltid tills maten sjunkit ner en bit. Har haft guldbarb för några år sedan och då var dom verkligen inte på det viset. Mina mosaik gurami beter sig verkligen inte på det viset och dom köpte jag samtidigt. Nån som vet vad jag kan göra?


        Vad jag har förstått så håller barber till mot botten - mellan skiktet så det är nog ingen fara , jag har själv haft tigerbarber ( gröna ) å dem var precis likadana som dina. Och samma sak gäller det med att dem är sterriga det är väl dem flesta barber och det blir väl lite mer första dagarna i nya karet. Så du behöver nog inte oroa dej =D

        Kommentar

        Arbetssätt...