Starkare svarta fläckar på koien?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • el_pako
    • November 2005
    • 276

    Starkare svarta fläckar på koien?

    ja,som rubriken lyder. Mina koi har en väldigt stark svart färg på dess svarta fläckar,medan de andra färgerna fortfarande är lite suddiga. Jag tror att jag förut läste någonstans att det kunde ha någonting med vattnet att göra? någon som vet nått om detta?
  • Kramfors
    • January 2003
    • 7265

    #2
    Gul, vitt och svart är de färger som kommer först.
    En röd (orange) Koi är ofta gul och vit som små, det svarta brukar spricka upp och inte vara så dominerande.
    Vanligen får de sin rätta färg när de är 2-3 år.
    Får man tex. en snygg kohaku som är snygg som 2åring så får den svarta små fläckar som äldre om de inte är en kohaku med kohaku som föräldra sedan flera generationer.

    koi , have, havedam, dam, fisk, karpe, koier, vand, haven, granit, guldfisk, bassin, japansk, kinesisk, japansk have, Fisk, Stør, Vand i haven, Alger, Nishikigoi, koi fish, koi ponds, japan koi, koi carp, breeding koi, koi food, koi care, butterfly koi, koi varieties, koi pond construction, koi pond filter, koi japanese, kohaku koi, koi and pond filter, koi pond design, feed koi, koi images, koi club, koi pic, koi growth, koi goldfish, sick koi, koi diseases, koi health koi types, fisk, fiskesygdom, Ai Koromo Aka, Bekko Aka, Matsuba Aka, Matsuba OgonAsagiAya, WakabaAyawakabaBekkoBeni, GingaBeni, HajiroBeni, KikokuryuBeni, KumonryuBenigoiBenni, KumonryuBeny, KumonryuBudo, GoshikiBudo, KoromoChagoiDoitsu Aka, MatsubDoitsu, BekkoDoitsu, ChagoiDoitsu, Gin MatsubDoitsu, Gin Shiro Doitsu, Gin Shiro Doitsu, Ginrin ChaDoitsu, GoshikiDoitsu, Goshiki, ShDoitsu, HariwakeDoitsu, Hi UtsuriDoitsu, KawariDoitsu, KigoiDoitsu, KohakuDoitsu, KoromoDoitsu, KujyakuDoitsu, MidorigoiDoitsu, OchibashigDoitsu, OgonDoitsu, Orange OgoDoitsu, PlatinumDoitsu, SankeDoitsu, Shiro UtsuDoitsu, ShowaDoitsu, SoragoiDoitsu, Taisho SanDoitsu, TanchoDoitsu, Tancho GosDoitsu, Tancho KohDoitsu, Tancho Sho, Gin Matsuba, Gin Shiro Bekko, Gin Shiro Utsuri, Gin ShiroBekko, GingaGinirin, ShowaGinrin, Aka MatsubGinrin, AsagiGinrin, BekkoGinrin, BenigoiGinrin, ChagoiGinrin, Gin Matsub, Ginrin Gin Shiro, Ginrin Goshiki,Ginrin Goshiki Ginrin Hariwake,Ginrin Hi Showa, Ginrin Hi Utsuri, Ginrin Kage Shiro, Ginrin Ki Utsuri, Ginrin Kigoi, Ginrin Kikokuryu, Kin Showa, Ginrin Kohaku, Ginrin Koromo, Ginrin Kujyaku, Ginrin Ochibas,Ginrin Soragoi, Ginrin Taisho, KikusuiTancho, KohakuTancho, KujyakuTancho, OchibashigTancho, SankeTancho, ShowaTancho, Yamato Nishiki

    http://www.kramforskoi.com/

    Kommentar

    • el_pako
      • November 2005
      • 276

      #3
      ok tack Kramfors ...såg nu på klippet "that pond show", att "shimmies"-(svarta fläckar)- gärna poppar upp ifall det är hårt vatten och högt ph. Kan vara en anledning i mitt fall tror jag,då vi i Uppsala har riktigt hårt vatten aja,hur som hellst så skadar det inte fiskens hälsa står det också

      Kommentar

      • Kramfors
        • January 2003
        • 7265

        #4
        Det viktiga är att de är frisk.
        Det är också "mäktigt" med en Koi som är 60cm+ oberoende av färg.
        Har du kollat den här sidan, där står mycket nyttigt.
        http://www.kramforskoi.com/

        Kommentar

        Arbetssätt...