Kuhlii Ål.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sparven
    • September 2006
    • 148

    Kuhlii Ål.

    Tänkte höra om det är någon som odlat dessa och har några tips på hur man ska göra?

    Mycket/lite vatten?
    Växter?
    Strömmande vatten eller inte?

    I stort sett allt som har med odling av dessa att göra. =)
  • MaxRobban
    • August 2006
    • 1048

    #2
    Detta kan säkert Erik Åhlander mer om, men så mkt kan jag säga att det är mkt lite känt vad gäller odling av dem och det finns få beskriviningar om hur det går till, men vad jag fattat så odlas de i stora dammar i Asien en del för export, men akvarieodling är mkt ovanlig. Men de vill gärna ha mkt gömställen med växter, stenar, rötter o liknande och om jag inte minns fel så i stora dammar så odlas de i lite strömmande vatten. Men tror mkt lite är känt om odlingen av dem.. men Erik kikar kanske in i din tråd o rättar mig eller ger mer information.

    Hälsn Robban

    Kommentar

    • lenis3
      • June 2004
      • 2254

      #3
      finns en liknande tråd med en jättebra länk i.. kolla efter den. startades för bara nån vecka sen
      Min zoon
      Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

      Kommentar

      • Isolde81
        • August 2006
        • 233

        #4
        Kan det vara min tråd du menar?

        Tyvärr verkar det som om de gjort om sidan som Azur länkade till...

        Hos mig var det livat igår kväll och i morse. Oftast är det bara en eller två av mina fem ålar som är ute och far längs rutorna när lyset är släckt men nu var de fyra på en gång, även när ljuset var tänt. Kanske är det lek på gång... eller så fick alla plötsligt för sig att det var roligt att simma i strömmen vid utblåset från pumpen. Man vet ju aldrig med kuhlii, de är ju lite oförutsägbara.
        Får se om något hänt nåt jag kommer hem i eftermiddag.
        110 l: Svart neontetra, Microrasbora sp. Galaxy, Endlers, Kopparbarb, Kuhliål, Siamesisk algätare, Guldancistrus, Amanoräkor och Posthornsnäckor

        Kommentar

        • sparven
          • September 2006
          • 148

          #5
          Okej, jo jag hittade den tråden efter jag skrivit den här. Får väl se om dem trivs i mitt akvarium, det blir nog några fler ålar idag, 3 stycken kanske. Sen får jag montera lite fler gömställen

          Kommentar

          Arbetssätt...