ZOO matade pirayor med slöjdstjärt!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bubblan89
    • November 2002
    • 1220

    #61
    Hej!
    mata fiskar med levade mat om ni vill, men jag tycker att djuret inte ska plågas ijäl. (Dö långsamt) som slöjstjärten jag skrev om, som levde i 2 veckor blind utan fenor med pyrayor. Vem vet? Den kanske fortfarande lever? Om man ska mata med djur så tycker jag att man ska tänka på sådant och inte ta en fisk med långa fenor mm.
    / Sarah

    Kommentar

    • bo
      • February 2003
      • 43

      #62
      jag tycker det e ok att mata med levande om firrarna e tilräcklit stora för att äta ofren på en tugga!!
      jag hatar att se saker plågas så om de bara dör snabbt och lätt ser jag inget fel i det men om de bara tar en tugga lite då och då e det djurplågeri!!!

      med vänliga hälsningar Rasmus "Bo" Karlsson

      och vad ska man skriva här då?
      Remember, Sauron sees you...

      Kommentar

      • Dr. Strange
        • March 2003
        • 995

        #63
        vad är det för puckon som matar pirayor med levande slöjstjärt?

        1. Piraya är bland dom fegaste fiskar som finns, att jämföra med en mört.
        2. ska dom döda nåt ska dom antingen vara stora eller många, får dom inte ihjäl den stackars Slöjstjärten inom 10 minuter måste man ju anta att det inte funkade?

        Visst matar jag döende fiskar till mina större rovfiskar (Påfåglar är perfekta för mindre fiskar).

        Om jag ser en fisk i nåt av mina mindre akvarium som inte mår bra håvar jag upp den och sjösätter den hos mina stora fiskar, Väntetiden efter att jag släppt ner fisken brukar vara ungefär 3 sekunder, sen är lidandet slut, inte 2 veckor och söndertrasad fisk...........*suck*

        Affären jag handlar hos har en Paroonhaj som är ca 70cm, den brukar få mat när andra fiskar håller på att dö, ser inget fel i det eftersom döden blir snabb, inte kul se fiskar som inte mår bra simma runt på affärerna heller....
        " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

        Kommentar

        Arbetssätt...