Fakta om Microrasbora sp galaxy

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sonja
    • October 2003
    • 7357

    Det låter lite väl dyrt tycker jag. Det borde gå att hitta dom för 30-35 kr/st. Nu har jag iofs inte kollat i akvariebutiker på rätt länge, det kan ju ha hänt någonting så att de inte är så vanliga hos grossisterna och priserna gått upp. Men du kan väl sätta dig och ringa runt till olika butiker och fråga vad dom tar.
    Alltid nyfiken!
    Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

    Kommentar

    • Ahlqvist
      • January 2008
      • 661

      Japp, det får jag göra! Lyckades avstyra den första impulsen att köpa så det blir till att ringa runt 30-35kr låter mer rimligt i mina öron.

      "
      So Long, and Thanks for All the Fish
      "
      Douglas Adams
      Spana in NVSA's Webbsida!

      Kommentar

      • ChristianM
        • June 2006
        • 111

        Jaha, då var jag också fast i träsket då Tur att jag loggade in här och läste de senaste inläggen annars hade jag köpt dom för 55 kronor i tron att det var ett bra pris. Nu fick jag dem för 29 kr/st istället vilket gör lite skillnad när man köper 10 st...



        Kommentar

        • Ahlqvist
          • January 2008
          • 661

          Så snygga!

          "
          So Long, and Thanks for All the Fish
          "
          Douglas Adams
          Spana in NVSA's Webbsida!

          Kommentar

          • Sonja
            • October 2003
            • 7357

            Ursprungligen postat av ChristianM
            Jaha, då var jag också fast i träsket då Tur att jag loggade in här och läste de senaste inläggen annars hade jag köpt dom för 55 kronor i tron att det var ett bra pris. Nu fick jag dem för 29 kr/st istället vilket gör lite skillnad när man köper 10 st...



            http://i89.photobucket.com/albums/k2.../Bilder014.jpg
            Vad bra att du hittade till bättre pris
            Alltid nyfiken!
            Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              Ursprungligen postat av ChristianM
              Jaha, då var jag också fast i träsket då Tur att jag loggade in här och läste de senaste inläggen annars hade jag köpt dom för 55 kronor i tron att det var ett bra pris. Nu fick jag dem för 29 kr/st istället vilket gör lite skillnad när man köper 10 st...
              Minst 55 spänn vill jag nog säga är idag ett normalpris och det som affärerna borde ta för att det skall vara en bra affär för dom och fär att dom skall tycka det vara intressant att sälja denna art.
              Dock självklart så är man alltid glad över om man kan hitta något billigare.
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Ahlqvist
                • January 2008
                • 661

                Ja, hittar jag dem för 55kr får jag nog svårt för att hålla mig ifrån att köpa ett gäng... Men men, billigt är bra, om det inte är något fel på varan eller hur den är skött

                "
                So Long, and Thanks for All the Fish
                "
                Douglas Adams
                Spana in NVSA's Webbsida!

                Kommentar

                • ChristianM
                  • June 2006
                  • 111

                  Jag handlar nästan uteslutande hos butiken som säljer dem för 55 kr/st (Akvarielagret i Bromma). Dock gör jag oftast undantag när det gäller stimfisk just p.g.a. att skillnaden blir för stor jämfört med Bromma Zoo som ligger någon kilometer bort. Ska man handla en eller två fiskar eller andra produkter lägger jag hellre lite extra eftersom jag får mer kunskap och hjälp på köpet så att säga, på akvarielagret. I det här fallet tyckte jag dock att skillnaden i pris var för stor just för att jag skulle ha 10 st och det skiljde 260 kronor totalt, d.v.s. nästan 100%.

                  Jaja, nöjd är jag hur som helst, framförallt med fiskarna som sådana, oavsett pris

                  Kommentar

                  • Stoffe.B
                    • November 2007
                    • 459

                    Ursprungligen postat av ChristianM
                    Jaha, då var jag också fast i träsket då Tur att jag loggade in här och läste de senaste inläggen annars hade jag köpt dom för 55 kronor i tron att det var ett bra pris. Nu fick jag dem för 29 kr/st istället vilket gör lite skillnad när man köper 10 st...



                    http://i89.photobucket.com/albums/k2.../Bilder014.jpg
                    Grymt snygga fiskar!! Tycker den är rätt så lik en röding på första kortet
                    54L ---------
                    222L

                    Zoopet, probably the best underwater forum in the world.

                    Kommentar

                    • tuvok
                      • November 2007
                      • 31

                      Besökte den lokala Arkenbutiken igår. Där i ett kar såg jag ett stim småfiskar jag tyckte såg intressanta ut. Det fanns ingen information om den så jag åkte hem och sökte efter arten. Relativt snabbt kom jag fram till att det antagligen var just danio margaritatus. En intressant fisk för mig soma redan har Boraras maculatus och urophthalmoides.

                      Idag åkte jag upp igen för att kolla om det verkligen var danio margaritatus. Hon som arbetade hade ingen aning om vad arten hette eller kostade, utan ringde någon och fick ett pris i alla fall, som jag ansåg acceptabelt. När fiskarna skulle fångas in frågade jag om hon kunde fånga in ett visst antal honor och hanar, eller kunde jag få håva själv. "Vill du det så gärna" var svaret. Så nu har jag 12 stycken små färglada fiskar som ska koppas in.

                      Vad betalade jag då för dem detta dussin microfiskar - jo 149kr. Någon som tycker att jag ska åka upp och köpa resten av stimmet också?

                      Kommentar

                      • TinaM
                        • February 2008
                        • 1040

                        Ursprungligen postat av tuvok
                        Vad betalade jag då för dem detta dussin microfiskar - jo 149kr. Någon som tycker att jag ska åka upp och köpa resten av stimmet också?
                        Hur många har de kvar och var finns de?
                        32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers

                        Kommentar

                        • TinaM
                          • February 2008
                          • 1040

                          Jisses amalia! Jag har fått fiskyngel i mitt lilla kar!

                          De är pyttepyttesmå och jag tror det är galaxyyngel!

                          Vad skall jag göra innan de blir uppätna?
                          32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers

                          Kommentar

                          • Isolde81
                            • August 2006
                            • 233

                            Ursprungligen postat av TinaM
                            Jisses amalia! Jag har fått fiskyngel i mitt lilla kar!

                            De är pyttepyttesmå och jag tror det är galaxyyngel!

                            Vad skall jag göra innan de blir uppätna?
                            Jag lät mina yngel vara ensamma i ett eget akvarium till en början. Matade dem med skalade artemiaägg och finmalt flingfoder och det fungerade fint. Nu är mina yngel dryga året gamla men de är fortfarande mindre än föräldrarna. Föräldrarna lever fortfarande... Är det någon som vet hur gamla de små rackarna kan bli egentligen? Trodde inte de skulle bli mycket äldre än ett år.
                            110 l: Svart neontetra, Microrasbora sp. Galaxy, Endlers, Kopparbarb, Kuhliål, Siamesisk algätare, Guldancistrus, Amanoräkor och Posthornsnäckor

                            Kommentar

                            • MagicFingers
                              • November 2003
                              • 3136

                              Ursprungligen postat av tuvok
                              Besökte den lokala Arkenbutiken igår.
                              Vad betalade jag då för dem detta dussin microfiskar - jo 149kr. Någon som tycker att jag ska åka upp och köpa resten av stimmet också?

                              räcker upp en hand, och sedan säga vart detta är i landet
                              Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                              Nunc Est Bibendum

                              Kommentar

                              • tuvok
                                • November 2007
                                • 31

                                Jag berättar var det är när alla är hemma hos mig .

                                Kommentar

                                Arbetssätt...