Fakta om Microrasbora sp galaxy

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sonja
    • October 2003
    • 7357

    Går dom i samma kar som dom vuxna? Det är nog inga problem att annonsera ut om det blir för många Men går dom med de vuxna så blir chansen att få fler mindre ju fler vuxna, och halvvuxna du har tillsammans. Det blir en naturlig balans.
    Alltid nyfiken!
    Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

    Kommentar

    • legob
      • May 2007
      • 642

      Ja, de går i samma kar. Jag kunde inte tro att de så lättvindigt förmerar sig. En balans låter bra tycker jag. Annars kommer inte bara mitt lilla akvarium utan hela jorden att översvämmas.

      Kommentar

      • Shootermicke
        • September 2007
        • 146

        Någon som vet om man kan få tag på dessa söta små fiskar i trakterna kring Karlstad utan allt för stora problem?

        Kommentar

        • Anneth
          • August 2006
          • 412

          Ursprungligen postat av Shootermicke
          Någon som vet om man kan få tag på dessa söta små fiskar i trakterna kring Karlstad utan allt för stora problem?

          Hejsan!!
          Du kanske kan be din zooaffär att ta hem Galaxyn till dig,

          Hälsningar från Anneth
          Hemsidan: http://hem.passagen.se/ontintios/
          Bloggen: http://annethsdjur.blogspot.com/

          Kommentar

          • legob
            • May 2007
            • 642

            Mina yngel växer till sig utan att jag gör något särskilt. De börjar få lite färg och tendens till teckning på sidorna (syns rätt bra på sista bilden (180). Men de är fortfarande bara två.

            Så här ser det ut nu.
            Bifogade filer

            Kommentar

            • Sonja
              • October 2003
              • 7357

              Kul, dom ser väldigt fina ut.
              Alltid nyfiken!
              Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

              Kommentar

              • Nitra98
                • June 2005
                • 1987

                Ursprungligen postat av landstrykeren
                Jag lyckades iallafall av misstag få yngel på mina galaxy som jag nu gjort mig av med. Jag förvarade dom tillfälligt i en 13l plastdunk, där hade jag en klump med javamossa samt flytväxter. Någon dag efter jag gjort mig av med föräldrarna så upptäckte jag 10 stycken frisimmande yngel.
                Roligt roligt, då hoppas jag att de ynglar av sig här också då!
                Min zoon

                Kommentar

                • jackson
                  • September 2003
                  • 1242

                  Nu har även jag fått yngel från dem

                  Sex vuxna i en 20-25 liters plasttank från Clas Ohlsson. Mycke javamossa.
                  Flytta över dem i en ny tank, en vecka senare har minst två små yngel dykt upp.
                  Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
                  Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

                  Kommentar

                  • Emmma
                    • January 2007
                    • 340

                    Jo de är väldigt produktiva, jag har ett tiotal yngel i olika storlek med mina vuxna och de vuxna verkar leka hela tiden

                    Kommentar

                    • landstrykeren
                      • July 2006
                      • 440

                      legob: Är inte dina skygga?

                      Kommentar

                      • Emmma
                        • January 2007
                        • 340

                        Snacka om lekglada fiskar. Tittade in i mitt nystartade räkkar och ser att det är fem yngel där... också... har ju bara ett tiotal i ett annat akvarium. Men jag tog ju å andra sidan växter från det kar de går i så ...
                        Senast redigerad av Emmma; 01 October 2007, 14:53.

                        Kommentar

                        • miiaoo
                          • January 2006
                          • 2815

                          Men va roligt hörrni!!Grattis till alla yngel!! En fundering bara, kommer det bara yngel när ni inte har föräldrarna i samma kar och bor alla i artakvarium?

                          Jag har tyvärr notoriska romtjuvar med mina 11 galaxer, nämligen 4 metallpansarmalar som ÄLSKAR rom.. Fast dom flyttar i helgen, kanske har jag en chans att få yngel då??!
                          Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.

                          Kika gärna in i min dagbok!

                          Kommentar

                          • Mamma Mia
                            • December 2004
                            • 2504

                            ... ja om du flyttar föräldrarna oxå... de rövar varandras rom.
                            Always look at the bright side of life

                            Kommentar

                            • Emmma
                              • January 2007
                              • 340

                              Jag har mina vuxna pärlrasboror med nio Boraras Birgittae och sex pygmepansarmalar... så det är inte något artakvarium. Däremot är det väldigt igenväxt så det är gott om gömställen även vid vattenytan

                              Det enda som inte klarar sig i det akvariet är räkor, misstänker att det är pärlrasbororna som är på dem, har nu bara två av tio kvar

                              Kommentar

                              • Isolde81
                                • August 2006
                                • 233

                                När jag flyttade för en månad sedan räknade jag in 25 galaxyyngel i varierande storlekar. Då gick de själva i ett litet kar men nu går de ihop med föräldrarna, endlers, lyktögon och en massa räkor i 54-litaren. Kanske att någon av de minsta strök med i flytten men jag har säkert 23 st kvar. De minsta var så små att de simmade igenom hålen i min finmaskigaste håv! De största har fått sina prickar och börjar få lite rött på fenorna.

                                Jag har insett att jag kommer att vara tvungen att göra mig av med en del galaxer när de vuxit till sig eftersom jag nu har ca 45 fiskar och minst 100 räkor i 54:an. Alldeles för mycket. Kanske tar jag med mig ett gäng galaxer och en trupp med räkor till auktionen i november, om jag inte kan övertyga killen om att vi behöver ett större akvarium förståss.
                                110 l: Svart neontetra, Microrasbora sp. Galaxy, Endlers, Kopparbarb, Kuhliål, Siamesisk algätare, Guldancistrus, Amanoräkor och Posthornsnäckor

                                Kommentar

                                Arbetssätt...