Praktbotia Fastnar! HJÄLP!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jesper_b
    • June 2006
    • 1201

    Praktbotia Fastnar! HJÄLP!

    hej var och köpte ett gäng med prakt botior idag....Jag tror att en av dom har fasnat i en grotta i akvariet, eller gillar dom att trycka in sig i trånga utrymen?

    Vad ska jag göra ska jag hjälpa den loss eller ska den få klara sig själv...
    www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
    Mina Malar:
    L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m
  • alexa79
    • August 2006
    • 42

    #2
    Praktbotior gillar att gömma sig i grottor o ibland kan det se ut som att dom ligger fastkilade, men det är ingen fara. Har själv fyra stycken som gör det o ibland kan man till och med se att dom ligger på sidan nedtryckt i en liten springa under nån rot. Tror faktiskt att dom vilar o efter ett tag kommer dom fram igen. Du kan ju lite extra koll nu när dom är nya i karet, är lätt att de blir uppstressade vid flytt.

    Kommentar

    • jesper_b
      • June 2006
      • 1201

      #3
      Okej då ska jag hålla lite koll. dom flesta är framme och simmar det är bara en som kilat fast sig i grottan....skönt att höra att dom är sånna som gillar att gömma sig..
      www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
      Mina Malar:
      L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

      Kommentar

      • Nikke84
        • August 2005
        • 180

        #4
        tror att du har att göra om du ska hålla koll...

        Du kan vara helt lugn... de gömmer sig när de hittar ett bra ställe o de kan vara borta i upp till en vecka. Utan att MAN se dem, de är kanske framme när man inte är vid karet.
        De är väldigt olika till sättet från individ till individ, jag har ett stimm på 15 st och en del är framme hela tiden, och andra kommer fram några gånger i veckan typ.

        Kommentar

        • Kenny*92
          • September 2006
          • 1919

          #5
          Går de bra om jag lånar den här tråden lite....E praktbotier lite slöa på morgonkvisten?
          "Akvarie Missbrukare Är Vi Allihopa"

          Travian is The Shit

          Ha D Gött


          ///Mvh Kenny

          Kommentar

          • jesper_b
            • June 2006
            • 1201

            #6
            Ursprungligen postat av Silverhajen_92
            Går de bra om jag lånar den här tråden lite....E praktbotier lite slöa på morgonkvisten?

            Nu när mina kom fram på morgonen var det full fart på dom...men det finns säkert individer som är sega på morgonen...men håll koll om du inte haft dom så länge..
            www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=955734
            Mina Malar:
            L046, L066, L134, L168, L183, L204, L201 C. Sterbai m.m

            Kommentar

            • sockerconny
              • October 2004
              • 2349

              #7
              Är kanske lika individuellt som med människor? En del är pigga och glada på morgonen.....en del är det absolut inte.

              Kommentar

              • Kenny*92
                • September 2006
                • 1919

                #8
                Nu har fisken piggnat till han simmar som en blådåre nu!
                "Akvarie Missbrukare Är Vi Allihopa"

                Travian is The Shit

                Ha D Gött


                ///Mvh Kenny

                Kommentar

                Arbetssätt...