hur gör ni?? hjälp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nitra98
    • June 2005
    • 1987

    #46
    Ursprungligen postat av batski
    Jo fast genom att mäta t ex nitrat i några månader så lär man sig sitt akvarium. Annars har man ingen aning om man byter för lite vatten eller om man gör en massa vattenbyten i onödan, vilket inte är bra för växterna.
    Naturligtvis kan det vara bra att mäta i början TILLS man lär känna akvariet och innevånarna. Men redan från början skulle jag göra regelbundna vattenbyten och inte som h*n som byter utefter vad testerna visar...Varje vecka gör jag vattenbyte, även om tester skulle visa att det inte behövs, det är så jag menar.
    Min zoon

    Kommentar

    • batski
      • October 2004
      • 8891

      #47
      Var det inte du som bytte väldigt lite vatten så växterna inte blir utan näring? Eller blandar jag ihop det nu?
      "The animals of the world exist for their own reasons.
      They were not made for humans
      any more than black people were made for whites
      or women for men." - Alice Walker

      Kommentar

      • Nitra98
        • June 2005
        • 1987

        #48
        Nejdå, det var jag!
        Min zoon

        Kommentar

        • Långås
          • December 2005
          • 1368

          #49
          Ursprungligen postat av batski
          Jo fast genom att mäta t ex nitrat i några månader så lär man sig sitt akvarium. Annars har man ingen aning om man byter för lite vatten eller om man gör en massa vattenbyten i onödan, vilket inte är bra för växterna.
          Ahh, växter, det är de där gröna va? Håller inte på me sånt. 6st akvarier, 0st växter.
          Mvh Peter

          Kommentar

          • Nitra98
            • June 2005
            • 1987

            #50
            Ursprungligen postat av Långås
            Ahh, växter, det är de där gröna va? Håller inte på me sånt. 6st akvarier, 0st växter.
            Hm, afrikanska ciklider för hela slanten gissar jag då?
            Min zoon

            Kommentar

            Arbetssätt...