Guldbarb

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Adamb
    • November 2005
    • 184

    Guldbarb

    Hej! Tänkte odla lite guldbarb. Har skaffat en liten kasse som romen kan trilla igenom. Har 2 stora honor och 2 hanar. Har lagt lite växter i buren. Min fråga är kan man se guldbarbs romen om den ligger på botten av akvariet??

    Om ni har mer fakta så skriv det....

    Tacksam för svar..

    //Adamb
    Senast redigerad av Adamb; 10 October 2006, 13:24.
  • Adamb
    • November 2005
    • 184

    #2
    nån som vet????

    Kommentar

    • Erik...
      • May 2006
      • 1459

      #3
      Du ska kunna se rommen även om det inte är helt lätt, bäst är att ha helt glasren botten under, om man vill kunna se rommen. Det kan vara lite svårt att få dem att leka i små burar, men jag ska inte säga att det är omöjligt.

      Romkornen borde vara ungefär 1 mm, kanske lite större, och färglösa, men många, så det är inte så svårt att konstatera att de har lekt.

      Kommentar

      • fisk oddlaren
        • January 2008
        • 3

        #4
        Hallo

        Ursprungligen postat av Adamb
        Hej! Tänkte odla lite guldbarb. Har skaffat en liten kasse som romen kan trilla igenom. Har 2 stora honor och 2 hanar. Har lagt lite växter i buren. Min fråga är kan man se guldbarbs romen om den ligger på botten av akvariet??

        Om ni har mer fakta så skriv det....

        Tacksam för svar..

        //Adamb
        om du tar och lägger ett finmaskit nätt en bit från botten så kommer romena att ramla igenom dom och ligga nere på botten. Så har jag det när mina guldbarber ska ha yngel så släpper jag dom i ett 60 liters akvarium med nätt en 5cm över botten blir bra eller mera

        Kommentar

        Arbetssätt...