intressant anf eldstjärtar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rassa
    • December 2005
    • 116

    intressant anf eldstjärtar

    läste på en amerikans sida att antingen ska man ha en eller många och inte bara några,och att dom "jiddrar" mycket men skadar sällan varann....jag tror att det stämmer,,mina har aldrig skadat varandra.
    300l blandat
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Hur många har du och hur stora är de?
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • rassa
      • December 2005
      • 116

      #3
      jag har bara 5st..mina har aldrig gjort varandra illa,,fast nåt som är bra med eldisar är ju att man ser snabbt om något är fel,,alltså på färgen,,och mina har varit bäcksvarta för det mesta..jag ska skaffa 1-2 till..dom är mellan 4-7cm..dom växer saaaakta
      300l blandat

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Dina är fortfarande små; de blir 12 cm utan stjärtfena, och aggressionen kommer när de börjar bli könsmogna. Jag minns inte exakt när mina började bli ilskna, men jag har för mig att det var när de var runt 10 centimeter totalt (inklusive stjärtfena).
        Jag hoppas det går bra för dig, men jag misstänker att 5 st är för få för att sprida ut aggressionen.
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • Healena
          • May 2006
          • 1440

          #5
          Min "Voldis" var jättemesig tills han började få de vita fläckarna (på fen-toppen, som talar om att de är "tonåringar" ), och då var han runt 7 cm.
          Hyper-aggressiv blev han då mot de andra. Fick lov att flytta honom omedelbums. En platyhonas fenor hann bli totalt massakrerade..hon dog senare av sviterna!
          Kramar / Helena ..... 30 L , 62 L & 115 L
          // Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll //

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #6
            rassa: skriv gärna en snutt om hur det går när de vuxit till sig och börjar ligga runt 10cm strecket.
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            • Lenmar
              • February 2004
              • 6154

              #7
              Hur fort de växer beror också på hur stort akvarium du har. Ju större akvarium ju fortare växer de, vilket stämmer på nästan all fisk. Nu hade jag regnbågshajar och siamesiska algätare i mitt 450 men "växa snabbt" fick en helt annan innebörd i 450 liter än i 200 liter.
              Goa hälsningar, Maria Min hemsida
              Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

              Kommentar

              • Azeah
                • October 2005
                • 266

                #8
                Jag har en regnbågshaj i ett 840liters och har haft honom i över ett år. Tycker inte att den har vuxit speciellt mycket, är ca 12cm. De enda firrar han tycket om att retas med är siamesiska algeätarna, men han skadar dom inte.
                1200L vatten och 1200L luft. Min Zoon

                Kommentar

                • lenis3
                  • June 2004
                  • 2254

                  #9
                  min eldis regerar ensam i mitt 450l, siamensisarna fick flytta till annat akvarie, och de har än idag(flera månader senare) inte hämtat sig från terrorn!!!! eldis funkar bara ihop med praktbotior och kuhliiålar samt mindre fiskar.
                  Min zoon
                  Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

                  Kommentar

                  • solbacka
                    • January 2004
                    • 3952

                    #10
                    Jag tror att det beror också på vilken mat de får. Min gibbi fick smak på diskus räkmixen och dubblade sin storlek på 6 månader...även så slapp den ancistrus-terror som den hade i den andra karet...Den flyttade från 375l till 350l. Nu ska den gå på smalmat hos skalarerna...
                    350l Diskus 275l SA växt
                    100l tanganynika
                    Min dagbok Mina bilder
                    Min alldeles egna zoon

                    Kommentar

                    • Healena
                      • May 2006
                      • 1440

                      #11
                      Ursprungligen postat av Lenmar
                      Hur fort de växer beror också på hur stort akvarium du har. Ju större akvarium ju fortare växer de, vilket stämmer på nästan all fisk.
                      När Voldis flyttade från mitt 62 liters till mitt 115 liters - dubblade han sin storlek på en månad!!!

                      Det är himla kinkigt vilka han passar med! Fembandsbarberna verkar faktiskt funka skapligt!! Jag trodde först han hade fått smak på neontetrorna, men det verkar som om han bara "städade"....

                      Köpte nämligen ett nytt gäng neonisar, som det var något fel på. Vet ej om det var neonsjukan. Alla som verkat ha MINSTA lilla tendens att vara sjuka - har han norpat till mellanmål!! Jag antar att det var så - eftersom han nu låtit bli dem i över en vecka.... Som tur är verkar han själv inte blivit sjuk - bara ännu tjockare

                      De enda han någonsin visat någon form av "respekt" för, är mina ancistrusar!
                      Dom är han nästan rädd för....
                      Kramar / Helena ..... 30 L , 62 L & 115 L
                      // Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll //

                      Kommentar

                      Arbetssätt...