Oj! Vilken piggelin!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fifi
    • August 2006
    • 695

    Oj! Vilken piggelin!

    Hej allesammans, skaffade idag en slöjstjärt, guldfärgad med lite svart i stjärten samt över ryggen, han verkade inte vara den piggaste fisken i världen i affären [kan ha berott på att de hade så trångt och var många] men jisses vilken fart han har!!

    Han fräser runt som ett jehu i karet men jag tror han kan ha busat med min kamphane dock... var precis och hämtade ett 54liters nytt juwel och när ja kom tillbaka såg sötisen lite medtagen ut och låg på botten, kan inte se några skador men det kan ha varit så att Skvätten har tuggat i ena gälen.

    I alla fall ligger kampen i en yngelbur nu och jag ska ta tag i att starta upp det nya [och imorgon kommer det ÄNNU ett nytt] och ordna så alla kommer ha det fint tillsammans eller ifrånans...


    Så ja - glatt överraskad över farten på denna lilla pojk och jag kommer fixa kompisar till honom snart!
    mvh
    Fifi

    I'm so cute, I poop rainbows.
  • figo
    • October 2004
    • 480

    #2
    Om du har en Slöjstjärt i ett 54 liters ska du absolut inte skaffa fler. Är Slöjstjärten är liten kan du ha den i ditt kar i några månader, men den kommer utan tvekan växa ur karet.
    Hoppas att du inte blir ledsen, jag har själv varit i din situation.(om jag har fattat alltihop)
    m.v.h figo. 170 L ,45 L ,21 L

    Kommentar

    • fifi
      • August 2006
      • 695

      #3
      Inga problem, slöjstjärten är i mitt 105liters och jag planerar ett 222liters för honom med tillhörande vänner.
      I 54literkaret ska jag föra över glödbandstetrorna och kampisar bara.
      mvh
      Fifi

      I'm so cute, I poop rainbows.

      Kommentar

      • figo
        • October 2004
        • 480

        #4
        Ursprungligen postat av fifi
        Inga problem, slöjstjärten är i mitt 105liters och jag planerar ett 222liters för honom med tillhörande vänner.
        I 54literkaret ska jag föra över glödbandstetrorna och kampisar bara.
        Skönt att höra!
        m.v.h figo. 170 L ,45 L ,21 L

        Kommentar

        • fifi
          • August 2006
          • 695

          #5
          Jo, tyvärr hålls de ofta för litet... Och han kommer bara att få en vän i 222karet och såklart flytta till större [hos mig eller hos ngn annan.. man vet aldrig vad framtiden håller!] när de vuxit ifatt akvariet
          mvh
          Fifi

          I'm so cute, I poop rainbows.

          Kommentar

          Arbetssätt...