lekande guldbarber?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hella2
    • July 2005
    • 1158

    lekande guldbarber?

    Jag har nu flyttat över två av fyra guldbarber till mitt nya kar. Den ena av dom är som helt besatt av den andre,simmar runt runt henne (om det nu är en hon) hon verkar mest irriterad och gömmer sig, varför gör dom så här? Jag är rädd att den andre ska stressas till döds så hårt uppvaktad blir hon,om det nu är en lek dom håller på med nån som vet?
    Man blir aldrig fullärd ....
  • Erik...
    • May 2006
    • 1459

    #2
    Lite sent svar men, det låter absolut som om din guldbarb håller på med uppvaktning, är inte den evetuella honan inte lekmogen kan det bli en lite besvärlig situation, men det brukar inte leda till allvarlig skada hos så trevliga fiskar som guldbarber. Honan är kraftigare än hanen, särskilt om hon är beredd att leka, vilket de oftast är om de får bra med mat.

    Kommentar

    • Hella2
      • July 2005
      • 1158

      #3
      Ursprungligen postat av Erik...
      Lite sent svar men, det låter absolut som om din guldbarb håller på med uppvaktning, är inte den evetuella honan inte lekmogen kan det bli en lite besvärlig situation, men det brukar inte leda till allvarlig skada hos så trevliga fiskar som guldbarber. Honan är kraftigare än hanen, särskilt om hon är beredd att leka, vilket de oftast är om de får bra med mat.
      Tack för svaret Erik... Ja nu har dom lugnat sig,han kanske märkte att hon inte var mogen än
      Man blir aldrig fullärd ....

      Kommentar

      Arbetssätt...