Kuhli fisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • teamr86
    • July 2006
    • 205

    Kuhli fisk

    Kan de leva på akvarier med låg höjd på vattnet men mycket vatten på ytan (arean). Dvs, ca 10-15 cm högt vatten 50 cm x 50 cm vatten yta?
    Såklart med det vanliga akvarie tillbehöret (doppvärmare, filter etc etc)
    "Jag är nybörjare" Så det blir mycket men när allt funkar så "
  • rödtoppen
    • June 2006
    • 3148

    #2
    kuhli är ju bottenlevare och älskar att gräva ner sig i sanden, så om du inte har räknat med sandmängden utan bara själva vattenhöjden så är det nog inga problem......jag är inte hundra på det men du får nog ha täckglas, har nämligen för mig att de kan rymma.
    / dtoppen /

    Kommentar

    • Birgitta W
      • October 2005
      • 2764

      #3
      Det går säkert bra, men som rödtoppen säger, bäst att ha täckglas eftersom dom kan hoppa ur.
      Det gjorde en av mina, den första jag köpte...
      Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

      Min zoon :
      http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

      Kommentar

      • Erik Åhlander
        • January 2006
        • 1881

        #4
        Det finns ca 30 arter. De verkar ha något olika krav: Ormgrönlingar som är enfärgade lever och leker troligen på botten. De rosa med bruna fläckar lever på botten men leker troligen bland flytväxter. Mycket gömställen. Gärna ett lager vissna löv (ek- eller boklöv) på botten. Så lever de flesta av arterna i naturen.

        Liksom många andra fiskar är stor bottenyta jättebra - för fiskarna. Åskådaren vill gärna ha en stor TV-ruta.

        Kommentar

        • albino_myra
          • September 2006
          • 161

          #5
          Min kuhliål är alldeles galen på bottnet av akvariet! Den simmar runt som ett spjut och kommer bara fram när man oroar sig som mest. Har inbillat mig flere gånger att den har hoppat ur akvariet, eftersom jag har ett täckglas som endast täcker hälften av öppningen. Söta små fiskar
          Mvh Cecilia - Hobbyakvarist, 180 liters

          Kommentar

          Arbetssätt...