Praktbotia och ärtor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • svedmark
    • August 2006
    • 57

    Praktbotia och ärtor

    Jag har hört att praktbotia tycker om att äta ärtor, är detta sant och är det bra för dem?
    och är det i så fall gröna ärtor man ska hålla sig till och går det bra med tinade frysta?
  • solbacka
    • January 2004
    • 3952

    #2
    Tina frysta gröna ärtor och ta bort skalet så sjunker de. Praktbotior äter allt! Riktiga matvrak. När de äter blir de som hängbuksvin...
    350l Diskus 275l SA växt
    100l tanganynika
    Min dagbok Mina bilder
    Min alldeles egna zoon

    Kommentar

    • svedmark
      • August 2006
      • 57

      #3
      ja, jag var gensat tvungen att prova så jag släppte ner en halv till att börja med och det var mycket populärt så de fick en till. Mina serpatetror som går som sällskap gillade också ärtorna, men blev bryskt ivägjagade gång på gång..
      Finns det nått mer bra tips på vad botiorna tycker är gott, du säger att de äter allt, kan jag få exempel?

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #4
        Botior tycker det mesta är gott. Sjunkande pellets, hackad daggmask, små snäckor...
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • solbacka
          • January 2004
          • 3952

          #5
          algtabletter som är till för malar, det tar även flingor vid ytan (detta ser roligt ut) squach, räkmix, granulat, mygglarver, m.m. m.m.
          350l Diskus 275l SA växt
          100l tanganynika
          Min dagbok Mina bilder
          Min alldeles egna zoon

          Kommentar

          • svedmark
            • August 2006
            • 57

            #6
            Tack för alla tips! Förhoppningsvis ska jag få mina nya älsklingsfiskar att trivas väl. Mycket roliga fiskar som både låter och hittar på allehanda bus mest hela tiden. De har fått fart på mina serpatetror och lyckade till och med ner en av dessa i en grotta under en shifferplatta, vilken dessa normalt inte har ägnat ens en blick.
            En fråga till angående dessa botior. Hur vet man vilket kön de tillhör? Misstänker att jag har tre honor och en hanne, så den av fiskarna har mycket mer rött i fenorna än de övriga tre. Är detta korrekt eller helt uppåt väggarna?

            Kommentar

            • *Ulrica*
              • June 2006
              • 682

              #7
              Ursprungligen postat av svedmark
              En fråga till angående dessa botior. Hur vet man vilket kön de tillhör? Misstänker att jag har tre honor och en hanne, så den av fiskarna har mycket mer rött i fenorna än de övriga tre. Är detta korrekt eller helt uppåt väggarna?
              Här kan du läsa en hel massa om dina favvofirrar:

              Finns även ett forum, enbart om botior med en massa snälla människor, precis som här!
              Senast redigerad av *Ulrica*; 28 August 2006, 21:39.

              Kommentar

              • svedmark
                • August 2006
                • 57

                #8
                tyvärr fungerar inte länken.. är det min dator det är fel på, eller själva länken?

                Kommentar

                • *Ulrica*
                  • June 2006
                  • 682

                  #9
                  Gå till www.loaches.com så hittar du "clown loach" där!

                  Kommentar

                  Arbetssätt...