Silverhajs yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lenis3
    • June 2004
    • 2254

    #31
    hur blev det med ynglena?
    Min zoon
    Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

    Kommentar

    • roysan
      • July 2006
      • 202

      #32
      jag är oxå nyfiken, hur blev det med ynglena?

      Kommentar

      • landstrykeren
        • July 2006
        • 440

        #33
        Tror att han snackar BS jag.

        Kommentar

        • drd
          • March 2004
          • 5586

          #34
          Jag har odlat altum skalarer nu men jag är bortrest och har ingen kamera och ingen som jag känner som vill komma och verifiera att detta har skett men yngel på dom har jag det lovar jag ER




          Obs .......inte
          ________________________________________________

          Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

          Kommentar

          • Tropfrog
            • October 2002
            • 8078

            #35
            Ursprungligen postat av landstrykeren
            Tror att han snackar BS jag.
            Ett bra sätt att tänka angående etik på forumet är " skulle jag kunna säga detta till personen i fråga face to face", om inte så håll inne med det. Det är ju faktiskt en mäniska på andra sidan som säkert inte uppskattar att det han säger kallas för BS.

            Angående BS så trodde jag att det förutsätter att personen i fråga ljuger medvetet. I detta fallet hart han redovisat klart och tydligt att han inte vet, men att han tror att han har silverhajsyngel. Det är altså INTE BS.
            MVH
            Magnus
            min zoon

            Kommentar

            • Azur
              • March 2003
              • 12946

              #36
              Var lite snälla nu - det är inte lätt att se skillnad på silverhajsyngel och praktbarbsyngel när de är riktigt små. Om det dyker upp yngel i ett akvarium där man bara har silverhajar är det väl rätt begripligt om man tror det är silverhajsyngel. Begripligt misstag.
              Det är dessutom inte alls enkelt att fota små yngel så att det saknas fotodokumentation är inte heller konstig.
              Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

              Kommentar

              • Tropfrog
                • October 2002
                • 8078

                #37
                Tiden får helt enkelt utvisa. Själv tror jag mest på praktbarbsyngel.
                MVH
                Magnus
                min zoon

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #38
                  Omöjligt är det väl inte - jag tror att en hel del omöjliga fiskar just kan reproducera sig slumpmässigt någon gång då och då.
                  Så som sagt det vore kul med foton.

                  Visst händer det omöjliga ibland - drd får ju t.ex. Corydoras-yngel i sitt akvarium utan att ha några Corydoras i akvariet etc.
                  Jag vet att när jag hade affär i Kalmar så ringde det en gång en jeppe som bodde på Öland (där pH, GH och KH är extremt högt) och sa att han hade alldeles för mycket kardinaltetra i akvariet eftersom de ynglade av sig så hemskt och han behövde bli av med dom. Jo, jo tänkte man - kardinaler lär det ju inte vara men det är ju inte illa med svenskodlade neoner så jag bad honom komma in med dom.
                  Det visade sig dock att det faktikst var några hundra kardinaltetror som han kom med och som "odlats" i ett sällskapskar med ett pH på 8.5. Han fortsatte sedan med att en gång om året städa ut sitt akvarium och komma in med en drös med kardinaltetra.

                  Var lite snälla nu - det är inte lätt att se skillnad på silverhajsyngel och praktbarbsyngel när de är riktigt små. Om det dyker upp yngel i ett akvarium där man bara har silverhajar är det väl rätt begripligt om man tror det är silverhajsyngel. Begripligt misstag.
                  Det är dessutom inte alls enkelt att fota små yngel så att det saknas fotodokumentation är inte heller konstig.
                  Håller helt med
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • kanotisten
                    • May 2006
                    • 218

                    #39
                    Hej!

                    Vet inte om detta är rätt del att lägga detta inlägget, men ni får gärna flytta den om den inte passar här.

                    Jag har haft akvarie nu i ett par år men silverhajar (6 st) endast ett kort tag.

                    Dock har jag märkt något roligt med dem de senaste dagarna. Varje gång efter att de har fått mat börjar några av dem lägga sig sida vid sida och gnugga sina sidor mot varandra. Verkar inte det minsta aggressivt.

                    Leker dem?

                    Ni som har haft silverhajar ett tag vad vet ni?

                    mvh

                    Kommentar

                    • solbacka
                      • January 2004
                      • 3952

                      #40
                      Mina gjorde också så vid matning, jag tror att det är ranguppgörelse.
                      350l Diskus 275l SA växt
                      100l tanganynika
                      Min dagbok Mina bilder
                      Min alldeles egna zoon

                      Kommentar

                      • Sauce
                        • April 2006
                        • 142

                        #41
                        känns väl kanske onödigt att lyfta en såhär gammal tråd. Men för att glädja alla "haters" där ute så var det förmodligen aldrig några silverhajsyngel. När jag kom hem såg jag aldrig till dom någon fler gång så lättast och troligast är väl bara att säga att det var barbyngel som dog

                        Kommentar

                        • Grothras
                          • July 2009
                          • 401

                          #42
                          Att du ens kommer ihåg att du gjort den här tråden efter 4 år.

                          Kommentar

                          Arbetssätt...