Ensam Slöjstjärt..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • metaljimmy007
    • October 2005
    • 34

    Ensam Slöjstjärt..

    Jag har en ensam slöjstjärt i mitt 250liters akvarium. Men med massa andra fiskar, men nu undrar jag om den trivs bättre om jag köper 1 till? Den ser lite ensam ut!
  • Kramfors
    • January 2003
    • 7265

    #2
    Slöjstjärten är en stimfisk och trivs bättre om de är 4-5 st men då fodras ett rejält filter och täta vattenbyten.
    När du nu har andra fiskar och om akvariet inte är överbefolkat och har en bra filtrering så skulle nog din Slöjstjärt uppskatta en kompis av samma art.

    Jag anser att man inte ska blanda kallvattensfiskar med tropiska fiskar men det är upp till var och en att avgöra själv.
    http://www.kramforskoi.com/

    Kommentar

    • martal
      • May 2004
      • 618

      #3
      Hej
      Jag håller med Kramfors.Skaffa en slöjstjärt till.Jag har 2 stycken i ett 250 liter.Dom är sällskapsfiskar:-) och sociala.4-5 vet jag inte.Låter lite mycket i ett 250 liter.
      Deras svängutrymme är stort och dom blir stora ganska snabbt!!!
      MVH Marita
      Senast redigerad av martal; 10 August 2006, 22:43.
      Det här behöver du veta
      www.bristol-aquarists.org.uk/index.htm

      Kommentar

      • maricici
        • March 2006
        • 303

        #4
        Ursprungligen postat av martal
        Hej
        Jag håller med Kramfors.Skaffa en slöjstjärt till.Jag har 2 stycken i ett 250 liter.Dom är sällskapsfiskar:-) och sociala.4-5 vet jag inte.Låter lite mycket i ett 250 liter.
        Deras svängutrymme är stort och dom blir stora ganska snabbt!!!
        MVH Marita
        Om man räknar 50 l vatten per firre ska det räcka.
        Tillägg; Vill man ha ett akvarium med bara guldfiskar så får min räkna på 300 liter minst.
        Senast redigerad av maricici; 03 September 2006, 07:41.
        I
        MY

        Kommentar

        Arbetssätt...