pakistan botia

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mickro87
    • July 2006
    • 7

    pakistan botia

    Hej
    jag undrar om pakistan botior går ihop med en kampfiskhane och tetror?
    eller kanske praktbotia?
    Senast redigerad av mickro87; 29 July 2006, 11:57.
  • Hella2
    • July 2005
    • 1158

    #2
    Jag har två pakistanbotior som går tillsammans med tetror och guldbarber,vad jag kan se så är botiorna väldigt fredliga,men med en kampfisk vet jag inte,men jag tror att det ska gå bra,fråga på zoo så får du veta.
    Man blir aldrig fullärd ....

    Kommentar

    • mickro87
      • July 2006
      • 7

      #3
      hej.
      jo jag jobbar på ett zoo.. men det finns inte mycket information om kampfiskar alls.. inte på internet eller nåt sånt.. så det var därför jag tänkte om det fanns några som var duktiga på kampfiskar här inne.

      Kommentar

      • Hella2
        • July 2005
        • 1158

        #4
        Ursprungligen postat av mickro87
        hej.
        jo jag jobbar på ett zoo.. men det finns inte mycket information om kampfiskar alls.. inte på internet eller nåt sånt.. så det var därför jag tänkte om det fanns några som var duktiga på kampfiskar här inne.
        ja det finns det säkert själv hade jag en kampfisk tillsammans med levandefödare,det gick jättebra,hoppas nån annan kan svara på din fråga
        Man blir aldrig fullärd ....

        Kommentar

        • Tenkare
          • May 2005
          • 2519

          #5
          mina pakistanier går ihop med kardinaltetror. Inga problem. Dom som mest troligt äter upp kardinalerna är rockorna.
          Ser dom inte så mycke dagtid har en massa rötter och grottor dom gömmer sig i. Dom är iofs väldigt vilda när det är mat på g. Speciellt röda mygg.
          Neca eos omnes, deus suos agnoscet


          Min zon Min Tenkare

          Kommentar

          • Jazzo
            • February 2004
            • 42

            #6
            Hej hej!
            Praktbotior ihop med kampfisk rekommenderar jag icke. Jag hade en kamphane tillsammans med praktbotior och hans fenor blev rejält tuggade på bara några timmar, det slutade med en blixtvisit till zoobutiken dan efter vi köpt dem och köpa ett till akvarium enbart till kamphanen.
            ”I used to think I had all the time in the world to do everything I wanted. But what’s the use of having all the time in the world if you’re always wasting it on things that don’t mean a thing?” - Think about it

            Kommentar

            • Tossan
              • May 2006
              • 138

              #7
              Jag hade pakistanbotior med min kampfisk, men när pakistanbotiorna hade gjort sig hemmastadda i akvariumet tuggade dom på kamfiskens fenor.
              Kan även säga att min kampfisk trivdes inte (!) i det akvariumet, 150 liter. Det var alderles för stort för honom, han ville ha koll på sina honor och ja, på allt som hände i akvariumet.. Så nu bor han i ett 54
              Spana in min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=512836

              Kommentar

              • mickro87
                • July 2006
                • 7

                #8
                tack för alla svar..
                så vad tycker ni..vågar jag testa ?

                Kommentar

                • Tenkare
                  • May 2005
                  • 2519

                  #9
                  Med tanke på dom 2 ovanstående svaren hade jag nog stått över.
                  Neca eos omnes, deus suos agnoscet


                  Min zon Min Tenkare

                  Kommentar

                  • Inka
                    • July 2005
                    • 1233

                    #10
                    Jag har kampfisk med dvärgbotior och drottningrasboror och har haft det i ungefär nio månader. De enda som käkat på fenorna är två kampfiskhonor som fick flytta efter det. Däremot vet jag inte om jag skulle våga testa med pakistanbotior. Så om du skulle vara sugen på någon typ av botia, för de är otroligt roliga fiskar, så kan du testa dvärgbotia.
                    Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

                    www.kvitter.n.nu

                    Kommentar

                    • Nikke84
                      • August 2005
                      • 180

                      #11
                      Jag har 6 st praktbotior tillsammans med en kamphane, detta fungerar utmärkt de bryr sig inte om varandra alls. Ibland ser det till o med ut som de inte ser varandra, när kampfisken är inne i stimmet när de ska äta.
                      Aldrig ens nån som har försökt att tugga på kamphanen eller vise versa...
                      Men jag antar att det är från fall till fall... bara att testa!



                      Ska lägga till att jag har en stim på 40 st kardinaltetror, då jag såg att du hade med tetror i din fråga... Detta fungerar med utmärkt!

                      Kommentar

                      Arbetssätt...