Zebrorna äter all mat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ekmanjenny
    • July 2006
    • 342

    Zebrorna äter all mat

    Alltså mina zebrafiskar äter så mycket så de blir sprängfeta. Nu kanske jag givit lite för mycket mat men de är så snabba också så de hinner äta upp allt före de andra fiskarna. Ska man ta ut zebrorna när man matar eller? De har ju blivit ballonger!!!
    Så länge man lär sig, lever man!
    Ge blod, hela Sverige behöver det!
  • santa
    • December 2005
    • 504

    #2
    Vad har du för annan fisk då?
    Min hemsida http://santanagti.mine.nu

    Kommentar

    • ekmanjenny
      • July 2006
      • 342

      #3
      Santa, jag har mollys som visserligen också är mycket bra på att äta och mina guppys får också en liten del tror jag. Det är mer mina Dvärgguramis jag är lite oroliga för. De är ju större och får inte alls lika mycket. Sedan vet jag inte riktigt hur mycket neontetrorna får men de behöver kanske inte så mycket? Neonerna simmar ju inte upp till ytan fast mycket faller ju ned till botten. Jag ger dessutom rätt varierad kost till mina fiskar. De älskar mygglarver!!! Men jag är orolig för att mina zebror ska sprängas. De ser ju inte riktigt kloka ut när de ätit.
      Så länge man lär sig, lever man!
      Ge blod, hela Sverige behöver det!

      Kommentar

      • Erik...
        • May 2006
        • 1459

        #4
        Jämför hur olika aktiva de är, sebrafiskar är "ganska" aktiva, behöver mycket energi, jag skulle inte oroa mig så mycket. Se bara till att de andra fiskarna inte faller ur och blir magra, ju hungrigare de blir desto mer aktiva kommer de bli vid utfodring, om inget annat är fel kommer nog fiskarna reglera det där själva.

        Kommentar

        Arbetssätt...