Passar (slöjor) ihop

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • miluhe
    • June 2006
    • 2090

    Passar (slöjor) ihop

    Kan man ha en kampfiskhane med slöjstjärtar
  • Erik...
    • May 2006
    • 1459

    #2
    Inte om du gillar fenor. Risken är mycket stor att det går illa, även om det inte måste göra det.

    Kommentar

    • cri
      • September 2002
      • 700

      #3
      Hade en kampfisk hane, först ensam sedan med flera kampfisk honor tillsammans med 3 slöjstjärtar (250l) i många år. Aldrig något problem. De senare åren har aveln utav kampfisk gynnat de vänligare fiskarna.
      Mvh, cri

      Kommentar

      • Erik...
        • May 2006
        • 1459

        #4
        Ursprungligen postat av cri
        Hade en kampfisk hane, först ensam sedan med flera kampfisk honor tillsammans med 3 slöjstjärtar (250l) i många år. Aldrig något problem. De senare åren har aveln utav kampfisk gynnat de vänligare fiskarna.
        Hade du en kampfiskhane i många år? Wow! Det är ovanligt, dom brukar inte bli särskilt gamla, och även om man inte avlat på aggresiviteten på många generationer, tycker du att man ska prova för att det kanske går bra? Alla fiskar är individer, vissa lever tydligen mycket längre än de flesta andra av sin art. Vissa är mindre aggresiva än de flesta andra av sin art.

        Kommentar

        • cri
          • September 2002
          • 700

          #5
          Ursprungligen postat av Erik...
          Wow! .
          Om de inte lever i flera år bör man nog fråga sig varför. Alla hanar och honor har levt flera år hos mig. Men det kanske beror på att de lever i 250l.

          Det är internationellt känt att de kampfiskar man köper i dag är mindre aggresiva än för 10 år sedan.

          Det är mycket trevligt att ha kamp och guldfisk tillsammans.

          "Risk nothing win nothing". Ingen försöker övertala dig Erik att försöka.
          Mvh, cri

          Kommentar

          • Malin.B
            • February 2006
            • 37

            #6
            Jag har en kampfisk hane och en slöjstjärt tillsammans sen två veckor tillbaka, än så länge har det gått bra..men jag var orolig i början då jag hört att kampfisken gärna ger sig på fenorna på slöjstjärten.

            Kommentar

            Arbetssätt...